| کد خبر: 203680 |

نیازمند اقدامات بدون هزینه برای ایمنی راه‌ها هستیم

رئیس مرکز تدوین مقررات حمل‌ونقل، ایمنی و پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر پرهیز از نگاه بخشی و توجه به منافع عمومی در حوزه ایمنی راه‌ها گفت: باید اقداماتی بدون نیاز به منابع مالی انجام شوند و توجه به انجام صحیح اقدامات جاری در اولویت قرار گیرد.

تین نیوز

رئیس مرکز تدوین مقررات حمل‌ونقل، ایمنی و پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر پرهیز از نگاه بخشی و توجه به منافع عمومی در حوزه ایمنی راه‌ها گفت: باید اقداماتی بدون نیاز به منابع مالی انجام شوند و توجه به انجام صحیح اقدامات جاری در اولویت قرار گیرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی هفدهمین نشست کارگروه ویژه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور به ریاست رضا نفیسی رئیس مرکز تدوین مقررات حمل‌ونقل، ایمنی و پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی با حضور اعضا و نمایندگان برگزار شد.

در این نشست دو موضوع نقشه راه‌ ایمنی راه‌های کشور و واژه‌نامه تصادفات رانندگی مورد بحث  و بررسی قرار گرفت.

رئیس مرکز تدوین مقررات حمل‌ونقل، ایمنی و پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی در این نشست تصریح کرد: همگی باید به فکر اتخاذ تدابیر لازم برای سفرهای نوروزی پیش رو بوده تا حداقل تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی رقم بخورد. 

وی خاطرنشان کرد: حتی با کسب موفقیت در کاهش تلفات و تصادفات، شادی و خوشحالی از دستاورد جایز نیست زیرا خانواده‌های متعددی در نوروز چشم به راه رفتگان خود هستند.

نفیسی در ادامه با اشاره به کمبود منابع مالی دولت برای تخصیص به حوزه ایمنی را‌ه‌ها تاکید کرد: با در نظر گرفتن محدودیت‌های مالی دولت باید اقداماتی بدون نیاز به منابع مالی انجام شوند و توجه به انجام صحیح اقدامات جاری در اولویت قرار دارد.

 رئیس مرکز تدوین مقررات حمل‌ونقل، ایمنی و پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: در زمینه ارتقا ایمنی ر‌اه‌ها بخشی نگاه نکنیم بلکه منفعت عمومی مد نظر قرار گیرد.

بر اساس این گزارش نقشه راه ایمنی راه‌های کشور برای یک دوره پنج ساله شامل دو افق زمانی کوتاه مدت ۳ ساله و میان مدت ۵ ساله با چشم‌انداز تامین حمل‌ونقل جاده‌ای ایمن و روان برای تمامی کاربران و با هدف کمی کاهش تعداد کشته شدگان تصادفات رانندگی از ۱۷۲۰۰ نفر در سال ۹۷  به ۱۲ هزار نفر در ۱۴۰۴ تدوین و اعتباری بالغ بر ۲۴ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

همچنین پیشنهاد شد از محل عوارض سوخت، هزینه خرید خودرو، اعتبار مورد نیاز برای پیاده‌سازی نقشه راه ایمنی راه‌ها تامین شود.

در خصوص اقدامات اجرایی نیز مقرر شد، سازمان برنامه‌و‌بودجه موظف است ردیف بودجه مستقل پیاده‌سازی نقشه راه بهبود ایمنی راه‌های کشور را در بودجه سالانه وزارت راه و شهرسازی بگنجاند و به منظور تامین اعتبار پیاده سازی نقشه راه، تخصیص کامل از محل درآمدهای جرایم رانندگی و بند «الف» تبصره ۱۰ قانون سالیانه انجام شود.

وزارت راه و شهرسازی نیز نسبت به تدوین برنامه کاهش مجروحان تصادفات رانندگی با توجه به شاخص شدت و تعداد تصادفات و مجروحان در مدت زمان دو سال اقدام کند.

در خصوص پیاده سازی واژه نامه تصادفات رانندگی، مقرر شد موارد جهت اجرا از طرف دبیرخانه کمیسیون ابلاغ شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سيدمرتضي ناصريان 1 0

    جناب آقاي مهندس نفيسي- با سلام- شركتهاي بيمه در سال 87 بيش از 12 هزار ميليارد تومان خسارات بر اثر سوانح ترابري جاده اي پرداخت نموده اند و بايد توافق شود كه بخشي از هزينه برنامه كاهش ايمني 1404 را براي تحقق اهداف بيمه بپردازند و در اين صورت شركتهاي بيمه از كاهش خسارتهاي سوانح منتفع مي شوند. جا دارد منافع شركتهاي بيمه از اجراي طرح افزايش ايمني 1404 محاسبه و سهمي از اين منافع را در اختيار براي انجام اين طرح بگذارند كه از منظر ملي نيز به مسئوليت اجتماعي خود عمل كرده باشند.

  • سيدمرتضي ناصريان 1 0

    پرداخت شرکت بیمه در سال 97 این مبلغ بوده اشتباها سال 87 تایپ شده است.