| کد خبر: 203664 |

منطقه آزاد چابهار توسعه می‌یابد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار موافقت کردند.

تین نیوز

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار موافقت کردند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز- سه شنبه- با ۱۶۸ رای موافق، ۱۹ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر در جلسه با لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار موافقت کردند.

بنابر ماده واحده این لایحه محدوده‌ای به مساحت ۶۷ هزار و ۸۷۱ هکتار به به محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار الحاق می‌شود.

علی ادیانی نماینده مردم قائم شهر در موافقت با لایحه توسعه منطقه آزاد چابهار گفت: توسعه همه جانبه کشور از ضرورت های توسعه کلی کشور است، تقویت منطقه آزاد چابهار، این منطقه را دروازه ای برای توسعه کشور و استان سیستان و بلوچستان تبدیل می کند. باید  بتوانیم با کشورهای رقیب رقابت کنیم؛ کشور پاکستان با توسعه بنادر خود پیشرفت قابل توجهی داشته است، بنابراین منطقه آزاد چابهار یکی از مناطق کلیدی کشور بوده که از آن به عنوان دروازه تجاری- اقتصادی یاد می شود و توسعه این منطقه به معنی توسعه کل کشور است.

نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مخالفت با این لایحه گفت: کشورگشایی و توسعه محدوده مناطق آزاد جز افزایش قیمت‌ها ثمره ای برای مردم ندارد؛ منطقه آزاد چابهار نیازی به افزایش وسعت ندارد، افزایش وسعت این منطقه باعث افزایش امکانات نمی شود، این مناطق باید محل رشد و شکوفایی باشند نه اینکه برای افرادی محل واردات تبدیل شود.

وی خطاب به مسعود پزشکیان که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، درخواست کرد: مناطق آزاد را مناطق صادرات و نه محل واردات کالا اعلام کنید.

نمایندگان همچنین  با ۱۵۵ رای موافق، ۱۸ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر با ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.