| کد خبر: 203628 |

کاهش دیدافقی پروازهای ورودی فرودگاه ارومیه را مختل کرد

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: در اثر کاهش دید افقی در فرودگاه ارومیه یک پرواز ورودی به این فرودگاه کنسل شد و ٢ پرواز ورودی دیگر نیز به تاخیر افتاد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: در اثر کاهش دید افقی در فرودگاه ارومیه یک پرواز ورودی به این فرودگاه کنسل شد و ٢ پرواز ورودی دیگر نیز به تاخیر افتاد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، محمدعلی نائل قراملکی با بیان اینکه پرواز قشم ایر از مبداء تهران به ارومیه امروز کنسل شد افزود: پرواز آسمان از مبداء تهران نیز با تاخیر انجام می‌شود و پرواز فلای پرشیا از مبداء مشهد نیز به دلیل شرایط جوی در فرودگاه تهران نشسته و برای ورود به فرودگاه ارومیه با تاخیر روبرو خواهد بود.

وی ادامه داد: یک پرواز امروز فرودگاه ارومیه را به مقصد تهران ترک کرده است و پرواز «ایران ایر» از فرودگاه تهران به مقصد ارومیه نیز به علت دید افقی کم فرودگاه ارومیه به فرودگاه مبدا برگشت.

وی تاکید کرد: به تبع تاخیر در پروازها به فرودگاه ارومیه، پروازهای خروجی نیز تاخیر خواهد داشت. 

«قراملکی»، اظهار داشت: با توجه به بارش‌های اخیر و تداوم آن، مسافران برای اطمینان بیشتر از انجام پروازشان پیش از مراجعه به فرودگاه ارومیه با اطلاعات پرواز تماس بگیرند.

وی افزود: شماره تماس‌های ۱۹۹ یا تلفن مستقیم ۳۲۷۷۷۷۶۶ - ۰۴۴ پاسخگوی مسافران است و آنها می‌توانند از این طریق از وضعیت پروازهای این فرودگاه و یا تاخیرهای احتمالی اطلاع یابند.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی اظهار داشت: با شروع بارش برف از صبح امروز در حال حاضر مشکلی در مسیر باند هواپیمایی و فرودگاه ارومیه وجود ندارد و مشکل دید افقی در شرایط جوی کنونی وجود دارد که افق دید به ۷۰۰ متر رسیده است.

قراملکی با اشاره به اینکه پروازهای این فرودگاه بدون مشکل انجام شده است، تاکید کرد: از زمان اعلام پیش‌بینی بارش برف تمام تدابیر لازم اندیشیده شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

آذربایجان‌غربی سه فرودگاه در شهرهای ارومیه، خوی و ماکو دارد ولی بخش قابل توجهی از پروازهای این استان از طریق فرودگاه ارومیه انجام می‌شود؛ تهران، مشهد و استانبول سه مسیر پروازی پرتردد فرودگاه ارومیه به شمار می‌رود.

روزانه به طور متوسط پنج پرواز و هفته‌ای ۳۹ پرواز، شامل ٢ پرواز به مقصد مشهد و ٢ پرواز به مقصد استانبول و ۳۵ پرواز به مقصد تهران توسط شرکت‌های هواپیمایی مختلف از فرودگاه ارومیه انجام می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.