| کد خبر: 203591 |

ایران برای تیم کانادایی روادید صادر کرد

وزیر خارجه کانادا روز یکشنبه گفت: ایران برای هشت تن دیگر از تیم کارشناسان کانادایی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی روادید صادر کرد.

تین نیوز

وزیر خارجه کانادا روز یکشنبه گفت: ایران برای هشت تن دیگر از تیم کارشناسان کانادایی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی روادید صادر کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از رویترز، فرانسوا فیلیپ گفت: به دنبال حادثه مرگبار سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین تهران برای هشت نفر از تیم کارشناسان کانادایی روادید صارد کرده است و انتظار می رود که اعضای تیم روز دوشنبه وارد تهران شوند.  

وی توییتر نوشت: سه تن از اعضای یک تیم روز شنبه برای ایجاد پایگاه عملیاتی به ایران پرواز کرده بودند و هشت نفر دیگر نیز روز دوشنبه به این تهران سفر می‌کنند.  

به نوشته فیلیپ؛ ما انتظار داریم تیم کاملاً آماده باشد تا کارهای مهم خود را از فردا آغاز کنند.  

ایران و کانادا در حال حاضر دارای هیچ رابطه دیپلماتیکی نیستند.  

"جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا روز گذشته گفت: ایران مسئولیت سقوط هواپیمای غیرنظامی اوکراینی را پذیرفته و خانواده قربانیان این سانحه انتظار دارند با همکاری ایران، عدالت اجرا و پاسخ سوالات آن‌ها داده شود.  

وی بیان کرد: تمرکز ما روی ارائه حمایت‌های کنسولی لازم برای خانواده قربانیان است و تا بتوانیم در چارچوب فنی تمام زوایای این حادثه را بررسی کنیم که چگونه اجازه داده شده که چنین حادثه‌ای در آسمان تهران اتفاق بیافتد.  

وی تصریح کرد: ایران به مقامات کنسولی کانادا ویزا خواهد داد تا محققان کانادایی عازم تهران شوند و ما در این مسیر نیازمند همکاری بیشتر با ایران هستیم تا بتوانیم پاسخ خانواده‌های قربانیان را بدهیم و در این راستا ایران اطمینان داده است که ویزای لازم را برای محققین کانادایی صادر خواهد کرد.  

به گفته وی، در حال حاضر تمرکز ما روی خانواده‌های قربانیان این حادثه است و تمام تلاش ما این است با همکاری ایران بتوانیم به نتیجه خوبی برسیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.