| کد خبر: 203590 |

ساخت موتور جت پیشرفته توسط شرکت رولزرویس

شرکت رولزرویس از یک موتور جت بسیار پیشرفته رونمایی کرد که قرار است نیروی محرکه هواپیماهای جنگنده انگلیسی موسوم به Tempest را تامین کند.

تین نیوز

شرکت رولزرویس از یک موتور جت بسیار پیشرفته رونمایی کرد که قرار است نیروی محرکه هواپیماهای جنگنده انگلیسی موسوم به Tempest را تامین کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری سی‌نت، در حال حاضر پنجمین سال از دوره توسعه این موتورها توسط شرکت رولزرویس سپری می‌شود و این موتور جت پیشرفته علاوه بر این که امکان تولید نیروی محرکه هواپیماهای جنگنده را دارد، مقادیر قابل توجهی از توان الکتریکی موردنیاز برای راه‌اندازی تسلیحات هدایت کننده انرژی و سایر سیستم‌های جنگی آینده را فراهم کرده است.

جنگنده‌های Tempest به عنوان ششمین نسل هواپیماهای جنگنده، یکی از پیشرفته‌ترین هواپیماهای جهان هستند که توسط کشور انگلیس با همکاری سوئد و ایتالیا در دست طراحی و ساخت است. این هواپیما با هدف حرکت سریع و چابک طراحی شده‌ و با بهره‌گیری از فناوری یادگیری عمیق و هوش مصنوعی به یک سیستم فرماندهی و کنترل تبدیل شده است. در واقع نقش خلبان این هواپیما از دخالت مستقیم در مانورها و عملیات جنگی، به یک افسر فرمانده تغییر کرده است.

اما این هواپیمای بسیار پیشرفته به مقادیر قابل توجهی  الکتریسیته نیاز دارد و کارکرد موثر آن مستلزم دسترسی به مقادیر بسیار زیادی نیروی محرکه است. همچنین به دلیل استفاده از حسگرهای پیشرفته، لیزرها و سایر تسلیحات انرژی هدایت شده، حرارت زیادی را ایجاد می‌کند. بنابراین موتوهای موجود در بازار که صرفا با هدف تولید نیروی محرکه هواپیما طراحی شده‌اند، پاسخگوی نیازهای این جنگ‌افزار پیشرفته نخواهند بود.

قرار است هواپیماهای Tempest در سال ۲۰۳۵ میلادی با بهره‌گیری از موتورهای پیشرفته رولزرویس به ناوگان هوایی انگلیس بپیوندند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.