| کد خبر: 203589 |

۳۲ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در قزوین فعال هستند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از فعالیت ۳۲ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در سطح راه‌های اصلی، بزرگراه و آزادراهی این استان خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از فعالیت ۳۲ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در سطح راه‌های اصلی، بزرگراه و آزادراهی این استان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، جواد حق‌لطفی تصریح کرد: براساس دستورالعمل ابلاغی، به ازای هر ۲۰ کیلومتر در آزادراه ها و ۴۰ کیلومتر در سایر جاده‌ها مجوز احداث مجتمع خدمات رفاهی بین راهی از سوی این اداره کل داده می شود.

وی با اشاره به فعالیت مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی موجود استان قزوین، اضافه کرد: در صورت بهره‌برداری نهایی از ۱۲ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در حال ساخت و ۲ مجتمعی که روز گذشته در آزادراه قزوین - رشت کلنگ آن به زمین زده شد به نظر می‌رسد نیازهای جدی استان در این زمینه تا حدود زیادی تامین شود.

وی با بیان اینکه احداث مجتمع های خدمات رفاهی، به خصوص در آزادراه‌ها نقش مهم و سازنده‌ای در کنترل و روان سازی ترافیک برعهده دارند، یادآور شد: مساله مهم دیگر، اقامت موقت مسافران و تامین سوخت خودروها در مواقع بحرانی مانند برف و کولاک بوده و همین مساله نیز در آمار کاهش سوانح و تلفات جاده نقش موثری داشته است.

وی، آزادراه قزوین - رشت را یکی از پرترافیک‌ترین آزادراه‌های کشور دانست و اظهار داشت: هم اکنون تنها یک مجتمع به نام مهتاب الموت در لاین شمالی این مسیر فعالیت دارد و ۲ مجتمع دیگر نیز در دست احداث بوده و با کلنگ‌زنی ۲ مجتمع تازه، امکانات موجود می‌تواند پاسخگوی نیازهای موجود باشد.

این مسوول راهداری با بیان اینکه احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی باید در سایر راه‌های ارتباطی نیز صرفه اقتصادی برای صاحبان سرمایه خود به همراه داشته باشد، افزود: هر چند بیشتر متقاضیان سرمایه‌گذار در این حوزه علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در مسیرهای پرتردد هستند اما باید بپذیریم که سایر مسیرها از جمله جاده قدیم قزوین - رشت، بزرگراه قزوین - همدان و قزوین - بویین‌زهرا و یا مناطق کوهستانی و ترانزینی دیگر نیازمند این موضوع بوده و باید سرمایه‌گذاران را ترغیب به انجام آن در این مناطق هم کنیم

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.