| کد خبر: 203565 |

◄ کاهش شدید پروازهای عبوری از فضای آسمان ایران

بررسی خبرنگار ما از سایت «فلایت رادار 24» در رابطه با آخرین وضعیت پروازهای عبوری حاکی از کاهش چشمگیر پروازهای عبوری دارد.

تین نیوز

بررسی خبرنگار ما از سایت «فلایت رادار 24» در رابطه با آخرین وضعیت پروازهای عبوری حاکی از کاهش چشمگیر پروازهای عبوری دارد.

به گزارش تین نیوز، در حال حاضر ترافیک هوایی از آسمان ایران به شدت کاهش یافته و اغلب پروازهای عبوری در حال حاضر از آسمان افغانستان و عراق پرواز می‌کنند و ترافیک در این دو کشور به ویژه افغانستان به شدت افزایش یافته است.

هم اکنون شرکت هواپیمایی آذربایجان، امارات، قطر ایرویز، فلای دبی، ایرالعربیه، هواپیمایی روسیه، ترکیش ایرلاینز از جمله شرکت‌های هواپیمایی هستند که در حال عبور از فضای آسمان ایران هستند اما اغلب پروازهای در حال حاضر پروازهای داخلی را شامل می‌شود.

photo_2020-01-12_15-58-38

در تیرماه سال جاری بود که پس از ساقط شدن پهپاد جاسوسی آمریکایی و نوتام (اطلاعیه هوانوردی) آمریکا مبنی بر ممنوعیت پرواز بر فراز آسمان خلیج‌فارس و ایران، به یک‌باره شاهد کاهش پروازهای عبوری بودیم که بعد از مدتی با کاهش التهاب مجدد بخشی از پروازهای عبوری مجدد به فضای آسمان ایران بازگشتند که بر اساس گفته آن روزهای مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تعداد پروازهای ما به کمتر از ۹۰۰ پرواز در روز رسیده و پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۱۰ درصد کاهش را در این زمینه تجربه کنیم.

اما مجدد باهدف قرار گرفتن غیرعمد هواپیمای مسافربری اکراینی و توصیه آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) به شرکت‌های هواپیمایی مبنی بر اینکه تا اطلاع ثانوی از پرواز در آسمان ایران خودداری کنند مجدد شاهد کاهش به شدت زیاد پروازهای عبوری هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.