| کد خبر: 203564 |

آغاز یکپارچه‌سازی فروش بلیت در پایانه‌های مسافری شیراز

با حضور جمعی از مدیران استان فارس و شهر شیراز طرح یکپارچه سازی فروش بلیت در راستای هوشمندسازی پایانه‌های مسافر در پایانه شهید کاراندیش به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

تین نیوز

با حضور جمعی از مدیران استان فارس و شهر شیراز طرح یکپارچه سازی فروش بلیت در راستای هوشمندسازی پایانه‌های مسافر در پایانه شهید کاراندیش به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس، آیین رسمی شروع به کار طرح یکپارچه سازی فروش بلیت در راستای هوشمندسازی پایانه‌های مسافر با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر شیراز، معاون حمل و نقل شهرداری این شهر، روسای شرکت‌های مسافربری، پرسنل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس و جمعی از فعالین حوزه حمل و نقل در محل پایانه کاراندیش شیراز برگزار شد.

علیرضا سیاهپور، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس با عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، تشییع‌کنندگان وی و سرنشینان هواپیمای مسافربری ایران به اوکراین گفت: باتوجه به اهمیت حوزه حمل و نقل نیاز است که خدماتی که ارائه می دهیم را بررسی کرده و با افزایش شفافیت درجهت ارتقای آن ها گام برداریم.

وی با اشاره به قرار گرفتن استان فارس در میان سه استان برگزیده در بحث پشتیبانی، تعامل و جابجایی زوار در اربعین حسینی تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل برون شهری اتفاقات خوبی رقم خورده که خط سیر یکی از این موارد است.

سیاهپور ادامه داد: با همکاری پلیس راه، سامانه سپه‌تن راه اندازی شد که با آن طول سفر از مبدا تا مقصد را می توانیم مدیریت نماییم و روز به روز مزایای این طرح برهمگان آشکار می شود.

وی پیرامون مزایای طرح سپه‌تن تشریح کرد: در این طرح امکان کنترل راننده و مسافران جهت آگاهی از وضعیت آنان وجود دارد که امیدواریم در آینده این امکان در اختیار تمامی مردم قرار گیرد.

این مقام مسئول از کاهش تصادفادت جاده ای که در اثر مواردی نظیر سرعت و سبقت غیرمجاز بوده از طریق سامانه سپه‌تن خبر داد.

وی با اشاره به پایانه کاراندیش که به عنوان یکی از بهترین پایانه های کشور طبق نظر سازمان راهداری است، اظهار داشت: علاوه بر هوشمندی در طول سفر، قسمتی از هوشمندی نیز در مبدا و مقصد که پایانه ها هستند، باید اعمال شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس در مورد مزایای طرح یکپارچه سازی فروش بلیت در پایانه های مسافربری اذعان داشت: ضمن افزایش اجرای عدالت درحق شرکت های مسافربری، مراجعه مردم به دفاتر کاهش خواهد یافت و دست دلالان هم کوتاه خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت آزمایشی از ۱۰ روز قبل در پایانه شهید کاراندیش آغاز شده، گفت: در این طرح اطلاعاتی از سفر و امکاناتی که به مسافر در طول آن ارائه می شود، داده خواهد شد و به تدریج نواقص آن را برطرف باید کرد.

سیاهپور درخصوص تعامل با مسافران بیان کرد: بعد از فروش بلیت، از مسافران بوسیله سامانه پیامکی بازخورد گرفته تا از مشکلات و انتقادات آنان آگاهی یافته و در جهت رفع آنها اقدام شود.

وی فروش اینترنتی بلیت را که از دوسه سال قبل آغاز شده، طرحی مطلوب دانست و اضافه کرد: با فروش اینترنتی بلیت دیگر نیاز به حضور مسافران در پایانه ها نخواهد بود و خدمات بهتری می توان به مردم ارائه کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس از نیاز به هوشمندسازی سایر قسمت های حمل و نقل نظیر مدیریت انبار و توشه، مدیریت مالی، گزارش دهی و... گفت و افزود: در فازهای بعدی که کار بسیار گسترده‌تر خواهد بود، به همکاری وهمراهی تمامی ارگان ها و نهادها نیاز داریم.

وی در پایان سخنانش از کاهش میزان تصادفات درون و برون شهری به ویژه شهر شیراز در طی دو سه سال گذشته علیرغم افزایش تصادفات در سطح کشور خبر داد.

در ادامه این مراسم نواب قائدی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز درمورد رویکرد شورای پنجم شهر شیراز در حوزه حمل و نقل تصریح کرد: تکریم مردم، توسعه و سهولت بیشتر در ارائه خدمات یکی از رویکردهای ما در شورای شهر شیراز از ابتدای شروع فعالیتمان بوده است.

وی ورودی های هر شهر را معرف آن شهر دانست و اظهار داشت: از ظاهر ورودی‌ها تا نحوه برخورد با مسافرین باید در حد شان شهر شیراز باشد و مسافرین مورد تکریم و احترام قرار گیرند.

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به اهمیت خصوصی سازی عنوان کرد: ما در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز طرحی به منظور خصوصی سازی پایانه ها آماده کرده ایم که امیدواریم به افزایش کیفیت خدمات به مردم منتهی شود.

وی با پیشنهاد ساخت پایانه های غیرمتمرکز و همچنین ساخت پایانه های چندمنظوره اظهار داشت: در بسیاری از کشورها مدهای مختلف حمل و نقل در یک پایانه متمرکز شده که می تواند به ازفایش کیفیت خدمات ارائه شده به مردم منجر شود.

در پایان این مراسم از تعدادی از خادمین و فعالین خدمت‌رسانی به زوار امام حسین در اربعین تجلیل به عمل آمد.

شجاعی، دبیر انجمن صنفی شرکت های مسافربری نیز ضمن تسلیت شهادت سپهبد سلیمانی و جمعی از هموطنان گفت:  امروز به لطف خدا مرحله نخست طرح جامع یکپارچه سازی فروش بلیت به عنوان یکی از استان های پیشرو در جمل و نقل مسافر به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش شرکت های مسافربری با نظارت مسئولان مربوطه جهت ارائه خدمات مطلوب به مردم عنوان کرد: به منظور مقابله با دلال بازی وب‌کیسیوک‌هایی در پایانه کاراندیش نصب شده که مردم بدون حضور در دفاتر شرکت ها می توانند به خرید بلیت مدنظر خود اقدام نمایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.