| کد خبر: 203558 |

استان مرکزی یازدهمین استان پرتصادف کشور

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی در 9 ماهه سال جاری جایگاه یازدهم کشور را از حیث بیشترین آمار تصادفات جاده ای به خود اختصاص داده است.

تین نیوز

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی در 9 ماهه سال جاری جایگاه یازدهم کشور را از حیث بیشترین آمار تصادفات جاده ای به خود اختصاص داده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، سیدعلی آقازاده امروز یکشنبه در جلسه شورای راهبری تصادفات استان مرکزی، با اشاره به آمار تصادفات و تلفات جاده ای استان در طول 9 ماهه گذشته، اظهار کرد: علیرغم اینکه استان مرکزی یکی از معابر و کریدور اصلی های اصلی حمل و نقل کشور است، در 9 ماهه سال جاری و در مقایسه با استان های مشابه آمار قابل قبولی در حوزه تصادفات و تلفات جاده ای داشته است و در حال حاضر جایگاه یازدهم کشور را از حیث آمار تصادفات جاده ای به خود اختصاص داده است.

وی بر لزوم همکاری همه جانبه مسئولین استانی به منظور کاهش آمار تصادفات و تلفات ناشی از سوانح جاده ای تاکید کرد و افزود: خوشبختانه آمار تصادفات استان در 9 ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 3 درصد کاهش داشته است و با یک هدف گذاری منظم و برنامه ریزی دقیق می توان امیدوار بود که این آمار تا پایان سال جاری با کاهش خوبی همراه باشد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: با یک سری اقدامات که نیازمند اعتبار و امکانات چندانی نیستند می توان آمار تصادفات جاده ای و تلفات ناشی از آن را به طرز چشمگیری کاهش داد و بر این اساس من از تمام شهرداران و فرمانداران شهرستان های استان تقاضا دارم با ترویج فرهنگ و آموزش های همگانی در این خصوص، نهایت تلاش خود را در جهت کاهش این آمار به کار بگیرند. متاسفانه آن طور که باید نسبت به تصادفات و تبعات ناشی از آن حساسیت به خرج داده نمی شود و نسبت به اجرای برخی از مصوبات شورای راهبری تصادفات نیز کم توجهی می شود.

آقازاده با تاکید بر اینکه شورای راهبری تصادفات مرکز استان و سایر شهرستان ها باید با جدیت و به صورت تخصصی فعالیت کنند، بیان کرد: در برگزاری این جلسات می توان از مردم و کارشناسان خبره ای که از اطلاعات کافی برخودارند استفاده کرد و با کمترین هزینه و امکانات بیشترین بازدهی را داشت. این شوراها باید در تمامی شهرستان ها و حداقل ماهی یک بار برگزار شوند و تمامی علل افزایش آمار تصادفات به صورت جدی به بحث گذاشته شوند.

استاندار مرکزی بر ضرورت هوشمندسازی و استفاده از دوربین های کنترل سرعت در جاده های بین شهری استان مرکزی تاکید کرد و گفت: علیرغم همه مشکلات مالی و اعتباری دستگاه های اجرایی استان علی الخصوص شهرداری، باید این دوربین ها به تعداد لازم تهیه شوند و در مناطق پرتردد استان بخصوص در نزدیکی شهرهای اراک و ساوه به کار گرفته شوند. تحقق چنین مهمی نه تنها می تواند در راستای کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده ای مفید باشد، بلکه در مناسبات و مواقع لازم نیز می توان از آنها برای کنترل شهر و اعمال قانون استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مردم با استفاده از تجهیزات می توانند خود را با قوانین تطبیق دهند، اظهار کرد: اگر دستگاه های استان بیش از پیش با یکدیگر مرتبط شوند و انجام اقدامات لازم در حوزه تصادفات را منحصر به سازمان یا نهاد خاصی نکنند، می توان امیدوار بود که آمار تصادفات استان به آرامی کاهش یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.