| کد خبر: 203555 |

"هوندا" فرمان خودرو را دوباره اختراع کرد!

شرکت هوندا از خودرویی رونمایی کرده تلفیقی از فناوری خودران و راننده انسانی است و هر زمان که نگاه راننده از جلو منحرف شود، سیستم خودران کنترل خودرو را به دست می‌گیرد تا احتمال بروز تصادفات جاده‌ای کاهش یابد.

تین نیوز

شرکت هوندا از خودرویی رونمایی کرده تلفیقی از فناوری خودران و راننده انسانی است و هر زمان که نگاه راننده از جلو منحرف شود، سیستم خودران کنترل خودرو را به دست می‌گیرد تا احتمال بروز تصادفات جاده‌ای کاهش یابد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا در حالی که بسیاری از خودروسازان دنیا در تلاش هستند که خودروهای خودران را جایگزین خودروهای سنتی کنند، شرکت "هوندا" با تولید یک خودرو مفهومی تجربه هر دو نوع رانندگی را برای مشتریان به ارمغان آورده است.

زمانی‌که خودرو در وضعیت "خودران" قرار دارد، یک مسافر می‌تواند دست خود را بالای فرمان به سمت چپ یا راست حرکت دهد تا مسیر خودرو را به همان سمت در جاده هدایت کند.

اگر در بالای فرمان این خودرو دو ضربه زده شود، خودرو روشن می‌شود.  

این ابزار کنترلی می‌تواند از یک طرف وسیله نقلیه به طرف دیگر آن منتقل شود. به این ترتیب فردی که در خودرو نشسته است، در هر بخش خودرو که باشد می‌تواند آن را هدایت کند. سمت چپ، راست و یا وسط خودرو.

نکته قابل توجه اینجاست که اگر کسی تمایل به استفاده از فناوری در حین رانندگی را نداشت، می‌تواند خودرو را به شیوه‌ی سنتی و متداول هدایت کند. در این حالت هم سیستم رایانه‌ای خودرو در حالت آماده باش قرار می‌گیرد و به چشمان راننده خیره می‌شود و منتظر لحظه‌ای خواس پرتی می‌ماند تا وارد عمل شود.

شرکت هوندا گفته که اگر نگاه راننده منحرف شود، سیستم خودران خودرو کنترل را به دست می‌گیرد تا ایمنی خودرو افزایش یابد و احتمال بروز تصادفات جاده‌ای کاهش یابد.

خودرو کانسپت هوندا موسوم به " مفهوم رانندگی مجازی" در نمایشگاه "CES" لاس‌وگاس به نمایش درآمد و توانایی این شرکت ژاپنی برای تعیین رانندگی به حال خودران یا دستی را نشان داد.

فرمان متحرک این خودرو به عنوان پدال گاز و ترمز هم عمل می‌کند. اگر فرمان به سمت بدن راننده کشیده شود، حالت ترمز دارد و اگر به سمت جلو هل داده شود، به حالت پدال گاز در می‌آید. حسگرهایی هم در اطراف حلقه بیرونی فرمان قرار دارد که می‌تواند لمس راننده را حس کند.

با این فناوری راننده می‌تواند حین رانندگی از مناظر جاده هم لذت برد و بیرون را تماشا کند.

برای اینکه این مفهوم رانندگی مجازی واقعا اجرا شود، باید خودروهای خودران به سطح ۵ فناوری خودران دست پیدا کنند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.