| کد خبر: 203550 |

نمونه‌برداری از بستگان ۱۴۲ مسافر ایرانی جان‌باخته هواپیمای اوکراینی

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: از خانواده‌های ۱۴۲ مسافر ایرانی هواپیمای اوکراینی نمونه خون گرفته شده و تاکنون پنج خانواده از مسافران جان باخته برای اخذ نمونه به مراکز پزشکی قانونی مراجعه نکرده‌اند.

تین نیوز

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: از خانواده‌های ۱۴۲ مسافر ایرانی هواپیمای اوکراینی نمونه خون گرفته شده و تاکنون پنج خانواده از مسافران جان باخته برای اخذ نمونه به مراکز پزشکی قانونی مراجعه نکرده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، مهدی فروزش روز یکشنبه افزود: از بستگان مسافران ایرانی این پرواز به صورت حضوری نمونه گرفته شده که بیشتر این نمونه گیری در مرکز تشخیصی آزمایشگاهی کهریزک تهران و تعدادی هم در مراکز پزشکی قانونی استان ها بوده است.

وی ادامه داد: در این پرواز ۲۹ تبعه خارجی نیز حضور داشتند که ۹ خدمه پرواز اوکراینی و دو مسافر هم اوکراینی بودند که با هماهنگی انجام شده با کارشناسان پزشکی قانونی که همراه تیم اوکراینی به تهران آمده اند پروفایل «دی ان ای» (DNA) همه آنها گرفته شده و در این خصوص مشکلی نداریم.

فروزش افزود:‌ تیم سوئد هم در ۴۸ ساعت آینده پروفایل مربوط به مسافران خود را در اختیار ما قرار می دهد و در مورد تبعه افغانستانی نیز که شامل ۱۲ نفر بودند، سه نفر از بستگان آنها در ایران  زندگی می کردند که از آنها نمونه گرفته شده و باقی این افراد هم با پلیس اینترپل هماهنگ شده که از آنها پروفایل یا نمونه در اختیار ما قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: از همه قطعات کشف شده در محل سقوط هواپیما نمونه برداری شده و معاینه اجساد نیز صورت گرفته و در مرحله فرآیند دستگاهی تهیه پروفایل «دی ان ای» هستیم.

وی اعلام کرد: شناسایی و تعیین هویت ها بعد از فرآیند دستگاهی انجام خواهد شد که این بخش از فرآیند استخراج پروفایل زمانبر است و همکارانم با حضور ۲۴ ساعته در بخش «دی ان ای» و تلاش شبانه روزی نسبت به کوتاه کردن زمان پاسخدهی اهتمام دارند.

مدیر کل پزشکی قانونی  استان تهران با تاکید بر اینکه همه تلاش ما در پزشکی قانونی این است که در کمترین زمان ممکن کار تعیین هویت و شناسایی شهدای این حادثه انجام شود، گفت: دقت در شناسایی و هویت اجساد با استفاده از «دی ان ای» بسیار بالا است و جای هیچ شک و تردیدی وجود ندارد.

ادعای تحویل ندادن اجساد به خانواده ها کذب است 

وی در پاسخ به این سئوال که در فضای مجازی ادعاهایی مبنی بر تحویل ندادن اجساد جانباختگان این حادثه انعکاس یافته است، تصریح کرد: این گونه موارد در فضای مجازی یا برخی رسانه های خارجی با مقاصد خاص مطرح می شود و اجساد جانباختگان و شهدای این حادثه بعد از شناسایی و تعیین هویت به بستگان آنها تحویل داده می شود و به شدت این گونه شایعات را تکذیب می کنیم.

به گزارش ایرنا، ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز گذشته (شنبه) تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

یک هواپیمای خطوط هوایی اوکراین روز چهارشنبه پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی(ره) بر اثر خطای انسانی و بصورت غیر عمد مورد اصابت قرار گرفت و در نتیجه این حادثه ۱۷۶ مسافر و خدمه از جمله ۱۴۶ مسافر ایرانی خدمه جان باختند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.