| کد خبر: 203508 |

وحدت نباید به معنای حذف صدای بخش بزرگی از جامعه باشد

رئیس شورای شهر تهران گفت: امروز کشور به وحدت نیاز دارد، اما این وحدت نباید به معنای خاموشی و حذف صدای بخش بزرگی از جامعه به نفع افراطیون باشد.

تین نیوز

رئیس شورای شهر تهران گفت: امروز کشور به وحدت نیاز دارد، اما این وحدت نباید به معنای خاموشی و حذف صدای بخش بزرگی از جامعه به نفع افراطیون باشد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از  ایلنا، محسن هاشمی در جریان یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به حوادث تاسف بار چند روز اخیر کشور گفت: محور مشترک فجایع اخیر، نقش قصور و تقصیر مسئولان مربوطه و عدم پاسخگویی به افکار عمومی است. هرچند توضیحات ارائه شده و پذیرش قصور و مسئولیت اشتباه جای قدردانی دارد، اما باید توجه داشته باشیم بدتر از شلیک سهوی به هواپیما، شلیک عمدی به اعتماد عمومی است.

وی گفت: چرا باید حقیقت از رییس جمهور و رییس شورای عالی امنیت ملی، پنهان نگهداشته شود و بعد از اعلام دولتهای بیگانه به اطلاع مسئولان خودمان برسد؟

هاشمی با اشاره به عملکرد صداوسیما و رسانه های رسمی که منجر به تهییج بیش از اندازه مردم و دو قطبی کردن فضای جامعه شد، گفت: چرا که آنها با این عملکرد برخی مشکلات کوچک را بزرگنمایی می کنند و از کنار مشکلات بزرگ با بی توجهی می گذرند.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: شاید بی مناسبت نباشد که به مناسبت سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، یادی از ایشان کنیم، البته مراسم سالگرد بدلیل همزمانی با مراسم ترحیم سردار شهید سلیمانی توسط مقام معظم رهبری، با یک هفته تعویق، پنجشنبه این هفته برگزار می گردد. امروز بیش از هر زمان دیگری، جای او خالی است و مردم در حسرت عقلانیت، خویشتن داری و تدبیر ایشان هستند.

هاشمی با بیان اینکه امروز کشور به وحدت نیاز دارد گفت: اما این وحدت نباید به معنای خاموشی و حذف صدای بخش بزرگی از جامعه به نفع افراطیون باشد. آیت الله هاشمی منادی وحدت بود، اما وحدت را در میانه روی می دانست، میانه روی یعنی افراطیون و تفریطیون از مواضع خود کوتاه بیایند و کنار مردم حرکت کنند.

وی گفت: اگر ما نتوانیم اعتماد عمومی و قدرت ملی را ترمیم کنیم، در برابر تهدیدات بیگانگان آسیب پذیر خواهیم بود و برای ترمیم اعتماد ملی نیاز به مسئولیت پذیری مقامات داریم نه فرافکنی و انداختن تقصیرات به گردن دیگران یا زیردستان؛ در فجایع کرمان وتهران، قطعا کسانی مقصر هستند و باید مسئولیت را بپذیرند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.