| کد خبر: 203465 |

◄ سقوط هواپیمای اوکراینی و اعتبار به خبرگزاری‌های خارجی

این اعتباری که ما به سایر ادعاهای خبرگزاری‌ها خارجی می‌دهیم آن‌هم با اشاعه خبرهای جعلی و دروغین در تمام رسانه‌های داخلی همان پاس گلی است که دفاع به مهاجم حریف می‌دهد.

تین نیوز

بروز خطای انسانی، اتفاق غیر قابل پیش‌بینی و اشتباهات مرگبار همباره در صنعت ترابری علی‌الخصوص صنعت حمل و نقل هوایی باعث بروز حوادث ناگوار بوده است. در این بین نقش صحیح کارکرد رسانه به‌عنوان رکن رکین دموکراسی یعنی شفافیت در امر خطیر اطلاع‌رسانی می‌تواند اولاً قوت قلب و طیب خاطری باشد که به بازماندگان و متاثرین درجه اول مسافران و کادر پروازی داده می‌شود و دوم نقشی بی‌بدیل در اقناع و حس اعتمادپذیری به جامعه ملتهب از قضیه خواهد داشت.

لکن متاسفانه گویا این مهم در ایرانمان به هیچ انگاشته می‌شود و آنچه اولویت می‌یابد فقط بلندگو شدن یک دیدگاه خاص جدا از کارشناسی است تا اجباراً فقط آن اعلام و اعلان گردد.

از دقایق اولیه سقوط اندوهناک این طیاره با آن خیل مسافران ایرانی و نخبه دستوراً تمام نشریات داخلی موظف به اعلام تک‌صدایی بودند که نقص فنی را عامل حادثه می‌شناخت و حتی رئیس جمهور کشور را از  صدور بیانیه قبول اعلام بروز خطای انسانی در این حادثه آن هم چهارساعت بعد حادثه به  سکوت و  پخش یک بیانیه نادرست می‌کشاند. در حالی که یکی دوجین نشریه معتبر بین‌المللی عدم اظهار نظر سپاه و پدافند در این خصوص و عکس‌ها و فیلم‌های موجود را دلیلی بر حقانیت برخورد موشک با هواپیما بازگو می‌کردند همه آنان را به فردای قیامت و دروغگویی متهم کردیم ولی چون آفتاب آمد دلیل آفتاب ...

این اعتباری که ما به سایر ادعاهای خبرگزاری‌ها خارجی می‌دهیم آن‌هم با اشاعه خبرهای جعلی و دروغین در تمام رسانه‌های داخلی همان پاس گلی است که دفاع به مهاجم حریف می‌دهد آقای عابدزاده!

به‌قول معروف نمی‌دانم بر داغ بر دل مانده قربانیان پرواز بگریم یا بر این سطح از نابخردی، اخلاقی یا ناکارآمدی که بر سر میلیون‌ها ایرانی آوار می‌شود. پرسش اما اینجاست حال اگر فردا بگوییم این خبر یا منبع رویترز و سی ان ان و بی بی سی دروغ است چندنفری باورمان می‌کنند؟                                                                                                                  

 * این یادداشت در کانال تلگرامی اقتصاد و بیمه آنلاین منتشر شده است                                                                                   

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.