| کد خبر: 203459 |

انسداد 15 جاده در 2 استان به دلیل آبگرفتگی

مدیرکل مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری با اشاره به اینکه 2 محور اصلی و 13 محور غیرشریانی در استان‌‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان به دلیل آبگرفتگی مسدود است، گفت: در طرح زمستانی 940 پایگاه راهداری در کل کشور فعال است.

تین نیوز

مدیرکل مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری با اشاره به اینکه 2 محور اصلی و 13 محور غیرشریانی در استان‌‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان به دلیل آبگرفتگی مسدود است، گفت: در طرح زمستانی 940 پایگاه راهداری در کل کشور فعال است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، محمد رودباری اظهار داشت: به دلیل بارش‌های بسیار زیاد اخیر در دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان، 13 مسیر غیرشریانی و 2 مسیر اصلی مسدود شده است.

وی ادامه داد: آب‌گرفتگی و طغیان رودخانه‌ها موجب انسداد این مسیرها شده است و فعلا تردد خودرو در این مسیرها انجام نمی‌شود تا سطح آب مقداری کاهش یابد و تردد برقرار شود.

رودباری بیان کرد: راهداران آماده هستند اما در این حوزه کار خاصی نمی‌توان انجام داد و باید آب فروکش کند، در حال حاضر محورهای بندر لنگه به بندر خمیر و میناب به جاسک جزو محورهای اصلی مسدود است و محور رودبار ـ ایرانشهر، نیک‌شهر ـ بنت، رودبار ـ ایرانشهر و چند مسیر دیگر از محورهای غیرشریانی مسدود است.

مدیرکل مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری اظهار داشت: بارش برف و باران همچنان در استان‌های جنوبی و شرقی ادامه دارد و راننده‌ها ضرورت دارد حتما با تجهیزات کامل زمستانی و زنجیر چرخ تردد کنند.

وی گفت: راهداران در همه محورهای شریانی برای انجام عملیات راهداری نمک‌پاشی و برف‌روبی آمادگی کامل دارند.

رودباری افزود: پس از فروکش کردن آب در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در صورت بروز خسارت به راه‌ها، راهداران آماده ترمیم مسیر هستند.

مدیرکل مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری تصریح کرد: در طرح زمستانی امسال 940 پایگاه راهداری زمستانی و 12 هزار و 300 راهدار در کل کشور فعال هستند و 10 هزار دستگاه ماشین‌آلات راهداری به صورت شبانه‌روزی فعال است.

وی گفت: 800 دوربین نظارت تصویری در محورهای شریانی کشور، تصاویر لحظه‌ای راه‌ها را به مرکز مدیریت راه‌های کشور ارسال می‌کنند.

رودباری اضافه کرد: از 10 هزار دستگاه ماشین‌آلات مذکور، 1400 دستگاه گشت راهداری است که ارتباط رادیویی با پایگاه‌های راهداری دارند و در صورت بروز هر مشکل، تجهیزات لازم را وارد جاده‌ها می‌کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.