| کد خبر: 203399 |

کرایه نفتکشها در خلیج فارس گران شد

مالکان نفتکشها کرایه حمل نفت در مسیر خاورمیانه به چین را در پی اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی که فضای منطقه را متشنج کرد، افزایش داده‌اند.

تین نیوز

مالکان نفتکشها کرایه حمل نفت در مسیر خاورمیانه به چین را در پی اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی که فضای منطقه را متشنج کرد، افزایش داده‌اند.

کارگزاران و معامله‌گران نفت در آسیا به بلومبرگ گفتند کرایه مسیر خاورمیانه به چین در برخی از موارد حداقل ۱۴ درصد نسبت به سفارشهای قبلی افزایش داشته است و مالکان به دنبال دریافت نرخ بالاتری برای ورود نفتکشها و بارگیری محموله های نفتی در منطقه خلیج فارس هستند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، افزایش هزینه‌های حمل نفت در این مسیر مهم نشان می‌دهد چطور التهابات ژئوپلیتیکی در منطقه روی زنجیره تامین جهانی نفت تاثیر گذاشته است. تحولات اخیر جدیدترین شوک به بازار حمل نفت است که سال میلادی گذشته از تحریمهای آمریکا علیه شرکت‌های کشتیرانی چینی و حمله به نفتکشها در نزدیکی تنگه هرمز ملتهب شد. این اواخر نرخ حمل محموله های نفتی به دلیل مقررات دریایی جدید که استفاده از سوخت‌های پاک را الزامی کند، افزایش پیدا کرده بود.

به نوشته بلومبرگ، آسیا که بزرگترین منطقه واردکننده نفت در جهان است، با وجود تلاش پالایشگاههای کره جنوبی، ژاپن و هند برای متنوع کردن منبع وارداتشان، همچنان برای تامین نفت وابستگی بالایی به خاورمیانه دارد. عربستان سعودی، عراق و امارات متحده عربی که سه تولیدکننده بزرگ اوپک هستند ماه میلادی گذشته بیش از ۱۷ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده و نفت مورد نیاز پالایشگاههای داخلی و جهان را تامین کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.