| کد خبر: 203332 |

۵۰ درصد فوتی تصادفات در اردبیل عابران پیاده هستند

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: ۵۰ درصد تصادفات درون‌شهری منجر به فوت در این استان عابران پیاده هستند.

تین نیوز

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: ۵۰ درصد تصادفات درون‌شهری منجر به فوت در این استان عابران پیاده هستند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ داور کرامتی‌فر روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: تصادفات درون‌شهری منجر به فوت در ۹ ماه امسال در این استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی اظهارداشت: سال گذشته در این مدت در استان اردبیل ۲۸ نفر در تصادفات درون‌شهری فوت کردند که در سال جاری این رقم به ۳۰ نفر افزایش یافته است.

وی توجه نکردن به جلو،  رعایت نکردن حق‌تقدم و تخطی از سرعت مطمئنه از سوی رانندگان را به ترتیب بیشترین علت تصادفات درون شهری در استان بیان کرد.

وی از شماره‌گذاری سه هزار و ۳۸۳ دستگاه خودرو، خارج شدن ۳۰۰ دستگاه خودرو از چرخه ترافیکی با اسقاط کردن و نقل و انتقال ۴۵ هزار و ۵۳۳ دستگاه خودرو در استان در ۹ ماه امسال خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت چهار هزار و ۹۸۶ دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی در استان شماره‌گذاری شده، بیان‌کرد: به ۴۵۵ دستگاه خودرو دارای ایراد فنی در اتاق و موتور پس از شناسایی و کشف اعمال قانون شده است.

وی با بیان اینکه در ۹ ماه امسال ۱۹ هزار و ۵۵۱ نفر در استان اردبیل متقاضی دریافت گواهینامه رانندگی بودند،اضافه‌کرد: از این تعداد ۹ هزار و ۵۰۴ نفر موفق به اخذ گواهینامه راهنمایی و رانندگی شده و گواهینامه ۹ هزار و ۱۰۶ نفر تعویض شده است.

وی ادامه داد: امسال در این مدت به پرونده ۴۱۵ دستگاه خودرو که صاحبان آن بدون هماهنگی با پلیس راهنمایی و رانندگی اقدام به تعویض اتاق و موتور کرده بودند اعمال قانون و رسیدگی شد.

 سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: همچنین در این مدت در مجموع پلیس به ۱۳۷ هزار و ۷۹۱ دستگاه خودرو به علت تخلف از مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی با جریمه کردن اعمال قانون کرده که از این تعداد هزار و ۳۳۰ راننده به جریمه اعمال شده، اعتراض کردند.

سرهنگ کرامتی‌فر با بیان اینکه در ۹ ماه امسال در استان اردبیل ۵۳۳ دستگاه خودرو توسط پلیس توقیف و به پارکینگ انتقال و هزار و ۳۰۱ دستگاه هم از پارکینگ ترخیص شده، افزود: همچنین ۵۸ دستگاه موتور سیکلت توقیف و به پارکینگ انتقال و ۸۱ دستگاه ترخیص شد.

 وی تعداد خودروهای توقیف شده با جریمه بیش از ۱۰ میلیون ریال در استان را ۱۳۷ دستگاه و با جریمه بیش از ۱۵ میلیون ریال را ۱۵۴ دستگاه عنوان کرد.

او نصب چراغ در تقاطع‌ها، اصلاح هندسی بعضی از نقاط و معابر شهری و نصب پل عابر پیاده را از جمله اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی استان برای کاهش تصادفات ذکر کرد و گفت: راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ، ساماندهی تقاطع آقاباقر و اتصال عبور و مرور میدان بسیج اردبیل به چراغ فرماندهی از جمله اولویت‌های پلیس است.

وی با بیان اینکه فقط با برخورد قهری نمی‌توان بر همه مشکلات حوزه ترافیکی غلبه کرد، اظهارداشت: همه بویژه رسانه‌ها باید کمک کنند تا سطح فرهنگ ترافیکی مردم افزایش یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.