| کد خبر: 203315 |

افزایش تولید لاستیک باری و اتوبوسی؛ امسال

معاونت امور صنایع از افزایش تولید ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک باری واتوبوسی (TBR) امسال با بهره برداری از کارخانه آرتاویل در اردبیل خبر داد.

تین نیوز

معاونت امور صنایع از افزایش تولید ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک باری واتوبوسی (TBR) امسال با بهره برداری از کارخانه آرتاویل در اردبیل خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت از افزایش تولید ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک باری واتوبوسی (TBR) در سال جاری با بهره برداری از کارخانه آرتاویل در اردبیل خبر داد.

آقای مهدی صادقی نیارکی در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه بین المللی زنجیره تامین صنایع لاستیک با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت عمق ساخت داخل در صنعت تایر و برای هم افزایی و بهم رسانی، میز ساخت داخل ماشین آلات و تجهیزات صنعت تایر را برگزار خواهیم کرد که هدف از این رویداد کاهش وابستگی، افزایش کیفیت و تغییر رویکرد از مونتاژ کاری به عمق ساخت داخل و حداکثر کردن سود در زنجیره ارزش زنجیره و سود ارزش است.

وی با اشاره به برنامه‌های راهبری وزارت صمت افزود: برنامه‌های وزارت صمت در ۷ محور و شامل ۳۴ طرح انجام شده است که اصلی‌ترین برنامه این محورها، برنامه‌های توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل و طرح نهضت ساخت داخل است.

سرپرست معاونت امور صنایع تصریح کرد: با بهم رسانی توانمندی‌ها و نیازمندی‌ها در وزارت صمت تاکنون ۷ میز تعمیق ساخت داخل به ارزش حدود ۴۵۶ میلیون یورو برگزار شده است که حدود ۲۸۰ میلیون یورو آن مربوط به صنعت خودرو و قطعه سازی است و ۱۱۸ میلیون یورو قرارداد‌ها و تفاهم نامه‌هایی است که متعلق به صنعت مخابرات و رتبه بعدی مربوط به صنعت سازندگان تجهیزات پتروشیمی در حدود ۹۲ میلیون یورو عقد قرارداد و تفاهم نامه است.

صادقی نیارکی در ادامه با اشاره به دیگر برنامه‌های آتی میز‌های ساخت داخل گفت: میز‌های ساخت داخل در صنایع لوازم خانگی و تاسیسات، خودرو، ریلی و تجهیزات پتروشیمی برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت امور صنایع در بخش دیگری از سخنانش، صنعت تایر را با توجه به نقش مهم آن در لجستیک کشور، به عنوان صنعتی راهبردی برشمرد.

صادقی نیارکی اضافه کرد: نهضت ساخت داخل از جنس فعالیت جهادی و مقدس است و در تلاطم‌ها و تکان‌های اقتصادی، این تولید‌کنندگان بودند که کاری نهضتی انجام دادند

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.