| کد خبر: 203277 |

ایرلاین‌های آمریکایی به بوئینگ پشت کردند

یکی از ایرلاین‌های ارزان قیمت آمریکایی از نهایی شدن قرارداد خرید ۱۰۰ فروند هواپیمای ایرباس A۳۲۰neo خبر داده است.

تین نیوز

یکی از ایرلاین‌های ارزان قیمت آمریکایی از نهایی شدن قرارداد خرید ۱۰۰ فروند هواپیمای ایرباس A۳۲۰neo خبر داده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از  ایسنا، اسپیریت ایرلاین که یکی از شرکت‌های هواپیمایی ارزان‌قیمت مستقر در فلوریدای ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود، به تازگی یک قرارداد جدید مبنی بر سفارش و خریداری ۱۰۰ فروند هواپیمای ایرباس A۳۲۰neo را با این غول هواپیماسازی اروپایی نهایی و منعقد کرده است.

ایرباس به عنوان یک شرکت هواپیماسازی اروپایی مستقر در فرانسه که بدون شک بزرگترین رقیب شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا محسوب می شود، از سال گذشته بعد از سقوط پیاپی دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس توانست میزان سفارشات و قراردادهای خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و با ربودن گوی رقابت و سبقت از رقیب دیرینه خود، عنوان بزرگترین سازنده هواپیما در جهان را به خود اختصاص دهد.

بر اساس تازه‌ترین آمار و گزارش های منتشر شده توسط رسانه‌ها و منابع خبری، تحویل و عرضه هواپیما توسط ایرباس فرانسه تحت تاثیر زمین‌گیر شدن هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس در سراسر جهان، از بزرگترین رقیب آمریکایی آن، شرکت بوئینگ، برای نخستین بار از سال ۲۰۱۱ میلادی سبقت گرفته است؛ به گونه‌ای که رقم تحویل هواپیماهای ایرباس به ۸۶۳ فروند در سال ۲۰۱۹ میلادی رسیده است.

تحویل و عرضه هواپیماهای ایرباس در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال قبل از آن که ۸۰۰ فروند بود،  ۷.۹ درصد رشد و افزایش یافته است.  

زمین‌گیر شدن هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس در تمامی ایرلاین‌های فعال در جهان، بدون شک ضرر و زیان‌های بسیاری را برای این غول هواپیماسازی آمریکایی به ارمغان آورده و بسیاری از آنها درصدد تشکیل پرونده های حقوقی علیه بوئینگ و دریافت خسارت و غرامت از آن هستند.

طبق وب سایت  simpleflying، کارشناسان فعال در حوزه هوانوردی نیز پیشتر برآورد و اعلام کرده بودند که همین امر تبدیل به بهترین فرصت برای ایرباس شد تا بتواند قراردادهای بیشتری با ایرلاین‌های مختلف جهان منعقد کند و تعداد سفارش و تحویل هواپیماهای ساخت خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و بدین ترتیب از بزرگترین رقیب خود، بوئینگ، جلو بزند.

آنها همچنین خاطرنشان کرده‌اند که در سال ۲۰۲۰ تعداد ایرلاین‌های آمریکایی که به سمت و سوی خریدهای امن‌تر یعنی هواپیماهای ایرباس روی می‌آورند، بیشتر خواهد شد.

حالا به نظر می‌رسد که روی آوردن ایرلاین‌های آمریکایی به هواپیماهای ایرباس اروپا بجای بوئینگ نشان می‌دهد که پیش بینی تحلیلگران درست از آب درآمده و ایرباس موفق شده از رقیب دیرینه خود جلو بزند و نظر بسیاری از شرکت های هواپیمایی در ایالات متحده را به سمت و سوی خود جلب کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.