| کد خبر: 203257 |

تاثیر ۸ میلیون نفری گران شدن بنزین در جاده‌ها

​مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از رشد ۸ درصدی ناوگان عمومی جاده‌ای در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد جابجایی مسافر در این مدت از ۹۲ میلیون نفر به ۱۰۰ میلیون نفر افزایش یافته است.

تین نیوز

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از رشد ۸ درصدی ناوگان عمومی جاده‌ای در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد جابجایی مسافر در این مدت از ۹۲ میلیون نفر به ۱۰۰ میلیون نفر افزایش یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی داریوش باقرجوان در گفتگویی با اشاره به تاثیر متعادل سازی قیمت سوخت بر سفرهای ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای اظهار داشت: این اقدام از سوی دولت با توجه به زیرساخت‌های مناسب موجب ارتقا بهره‌وری و وجاهت حمل‌ونقل عمومی مسافر در بخش جاده‌ای شده است. به طوریکه پس از تغییر نرخ بنزین، بررسی‌ها حاکی از رشد ۸ درصدی ظرفیت و فعالیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی افزود: به رغم اینکه در ۹ ماهه سال قبل ۹۲ میلیون نفر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای جابجا شدند، امسال این تعداد به ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است که عمده تغییرات  بعد از تغییر قیمت بنزین رخ داده است.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه «با مدیریت و بهره‌وری مناسب‌تر می‌توان ظرفیت پر شده صندلی‌های اتوبوس‌ها را از ۶۰ درصد به ۹۰  و حتی ۱۰۰ درصد رساند و تعداد سفر را افزایش داد» گفت: با استفاده از چند راننده و مدیریت مناسب‌تر بر ناوگان می‌توان علاوه بر افزایش ظرفیت، شاخص بهره‌وری در حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای مسافر را نیز طی یک بازه زمانی یکساله دوبرابر کرد.

دستیابی به رکورد ۳۶ میلیون سفر با افزایش دو برابری بهره‌وری

باقرجوان گفت: در صورت افزایش دو برابری بهره‌وری در حمل‌ونقل جاده‌ای تعداد سفرهایی که با استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافر انجام می‌شود از ۱۸ میلیون به ۳۶ میلیون در سال افزایش می‌یابد که افزایش درآمد و دست‌مزد شرکت‌ها و رانندگان را هم به همراه دارد.

وی بر ارتقا سطح خدمات شرکت‌ها، نحوه معاشرت و ارتقا مهارت رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری تاکید کرد و گفت: در حال حاضر سطح خدمات برخی شرکت‌ها به گونه‌ای شده است که مسافر می‌تواند قبل از خرید بلیت داخل اتوبوس را به صورت اینترنتی ملاحظه کند.

 چشم انداز دست‌یابی به سهم ۶۰ درصدی در سفرهای برون‌شهری

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: شرکت‌ها و تعاونی‌ها با اعتماد سازی می ‌توانند سهم ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سفرهای برون‌شهری را به حداقل ۶۰ درصد ترددهای جاده‌ای تبدیل کنند که درصورت دستیابی به چنین آماری ظرف یک سال، به شرایط ایده‌آل در کاهش ترافیک، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و کاهش تصادفات و تلفات رانندگی دست خواهیم یافت.

باقرجوان راهکار جلوگیری از  بازگشت مردم به خودرو شخصی را تمکین از اصل رقابت‌پذیری عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی باید، حمل‌ونقل ریلی و هوایی، همچنین خودرو شخصی را به عنوان مُد مطلوب مردم برای سفرهای شخصی، تلقی کنند. همچنین شرایط را به گونه‌ای رقم بزنند که بهره‌وری پایدار در حوزه حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای برقرار باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید با رصد به موقع بازار، ارتقا سطح خدمات، ایمنی حمل‌ونقل، مشتری مداری و شرایط خاصی که برای مشتریان قائل می‌شویم، مشتریان را خود را حفظ کرده و گام‌های بعدی در این راستا برداشته شود.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: علاوه بر اینکه سازمان به عنوان سیاست گذار به عنوان ناظر نیز مشارکت دارد، ارتباط  و هم‌فکری مطلوبی با سرمایه گذاران و فعالان این بخش برقرار است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.