| کد خبر: 203248 |

از تاکسی پرنده "هیوندای" و "اوبر" رونمایی شد

دو شرکت "هیوندای" و "اوبر" در نمایشگاه فناوری CES ۲۰۲۰، از تاکسی پرنده‌ای که محصول همکاری آنها است، رونمایی کردند.

تین نیوز

دو شرکت "هیوندای" و "اوبر" در نمایشگاه فناوری CES ۲۰۲۰، از تاکسی پرنده‌ای که محصول همکاری آنها است، رونمایی کردند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از انگجت، تاکسی پرنده "اوبر"(Uber)، گامی دیگر به واقعیت نزدیک شده است. اوبر و "هیوندای"(Hyundai) در نمایشگاه CES ۲۰۲۰، از تاکسی پرنده‌ای رونمایی کرد که پیشتر در مورد آن صحبت شده بود. این تاکسی پرنده موسوم به "اس- ای۱"(S-A۱) قرار است نهایتا در سفرهای اوبر مورد استفاده قرار بگیرد.

این تاکسی هوایی تمام‌ الکتریک می‌تواند به صورت عمودی از زمین بلند شود و فرود بیاید و تا چهار مسافر را نیز در هر سفر جابه‌جا کند. سرعت حرکت تاکسی پرنده در هر سفر، به ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند تا ۹۶ کیلوکتر را طی کند. اگرچه نخستین نمونه این تاکسی پرنده فعلا با یک خلبان به نمایش درآمده اما نهایتا قرار است یک وسیله نقلیه خودران باشد.

تاکسی پرنده هیوندای مانند تاکسی‌های اوبر، به سرویس پشتیبانی وسایل نقلیه خودران متصل خواهند شد. در این فرآیند همکاری، هیوندای قرار است تاکسی‌ها را بسازد و به کار بگیرد و اوبر نیز سرویس پشتیبانی هوایی را فراهم کند.

ابداع این خودروی پرنده، تغییراتی را در برنامه موسوم به "الویت"(Elevate) که به اوبر تعلق دارد و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی شود، اعمال خواهد کرد. این برنامه تا به امروز، با معرفی شرکت‌های سازنده هواپیما از جمله "بل"(Bell)، "بوئینگ"(Boeing) و "امبرائر"(Embraer) همراه بوده است.

اوبر اشاره کرد که هیوندای، ساخت خودرو در مقیاس جهانی را تجربه کرده و این موضوع می‌تواند به آغاز این طرح در سطح جهانی کمک کند و هزینه‌های ساخت تاکسی‌های پرنده را نیز کاهش دهد. هر دو شرکت باور دارند که صنعت حمل و نقل، در حال تغییر است و قصد دارند که در این زمینه، پیشرو باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.