| کد خبر: 203221 |

مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع:

برگزاری رزمایش مشترک بلوغ صنعتی ایران را نشان داد

جمهوری اسلامی ایران با تجهیزات و شناورهای بومی در رزمایش مشترک با چین و روسیه شرکت کرد که این امر از بلوغ صنعتی،دفاعی و نظامی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران نشان دارد.

تین نیوز

 جمهوری اسلامی ایران با تجهیزات و شناورهای بومی در رزمایش مشترک با چین و روسیه شرکت کرد که این امر از بلوغ صنعتی،دفاعی و نظامی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران نشان دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع شامگاه چهارشنبه در بیست و یکمین همایش و نمایشگاه صنایع دریایی کشور در قشم گفت: جوانان ایرانی موفق شدند با وجود ۴۰ سال تحریم‌های مختلف به میزانی از توانایی برسند که نیازهای کشور را خود طراحی و تولید کنند.

امیر دریادار امیر رستگاری افزود: تمام تجهیزات از جمله شناورها، توپخانه، سامانه‌های الکترونیک، سامانه‌های راداری، سامانه های ناوبری و مکم ناوبری و سامانه های مخابراتی ساخت داخل بود.

وی ادامه داد: رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه در شمال اقیانوس هند که به مدت سه روز در هفته گذشته انجام شدف پیام خود را به سراسر جهان مخابره کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع تصریح کرد: این رزمایش آغاز رویدادی بین سه کشور قدرتمند دریایی بود که مقدمه رزمایش‌های آتی خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز گفت: بیش از ۲۱ واحد تولید شناور در قشم فعالیت می‌کنند که انواع شناورها، پانتون‌های دریایی، سازه‌های دریایی، سکوهای نفتی و مانند آن را تولید می‌کنند.

 

حمیدرضا مومنی افزود: با توجه به آینده‌ای که درحوزه امنیت غذایی به ویژه در حوزه شیلات، نفت وگاز و  گردشگری برای قشم قابل تصور است، نیاز به صنایع دریایی و دریانوردی بیش از پیش در این حزیره احساس می شود.

وی ادامه داد: با همکاری وزارت دفاع در اطراف جزیره قشم اقداماتی در حوزه نفت انجام شده است که تا آخر سال خبرهای خوشی برای تولید انرژی منتشر خواهد شد.

بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کشور امروز با حضور امیر دریادار امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مسوولان انجمن مهندسی دریایی ایران در محل سالن نمایشگاه‌های قشم گشایش یافت. این نمایشگاه از  امشب به مدت سه روز از ساعت ۱۷ تا ۲۲ میزبان علاقمندان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.