| کد خبر: 203220 |

تمام تولیدات سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع بومی است

تمامی تولیدات سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع بومی است و هم اکنون دفاتر این سازمان برای طراحی و توسعه مراکز فناوری و آینده‌نگاری فعالیت می‌کنند.

تین نیوز

 تمامی تولیدات سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع بومی است و هم اکنون دفاتر این سازمان برای طراحی و توسعه مراکز فناوری و آینده‌نگاری فعالیت می‌کنند.

به گزارش تین نیوز، جانشین وزیر دفاع شامگاه چهارشنبه در بیست و یکمین همایش و نمایشگاه صنایع دریایی کشور در قشم گفت: همچنین در زمان صلح و با حمایت دولت محترم جمهوری اسلامی ایران و همکاری بخش‌های مختلف، تولید تجهیزات و شناورهای غیر نظامی و تجاری نیز برای رفع نیازهای کشور انجام می‌شود.

سردار سرتیپ قاسم تقی زاده افزود: هم اکنون ۹۳ دانشگاه و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در جهت تحقیق  توسعه در سطح ملی فعالیت می کنند.

دبیر اجرایی بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کشور نیز گفت: همایش و نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی با هدف طرح اهمیت و جایگاه صنایع دریایی در اقتصاد کشور و توجه به آینده پژوهشی و مستندسازی در حوزه فعالیت‌های دریایی و سیاست گذاری و برنامه‌ریزی راهبردی در راستای سیاست‌های کلان نظام برگزار شد.

عباس نوبختی افزود: در بیست و یکمین دوره همایش و نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کشور تعداد ۲۱۱ مقاله دریافت شد که پس از بررسی‌های علمی تعداد ۱۵۴ مقاله پذیرفته شده است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، برگزاری ۱۸ کارگاه آموزشی به مدت ۱۸ ساعت به عنوان بخشی از برنامه‌های جانبی در این دوره توسط مراکز پژوهشی دریایی ارائه شد، که علاقه‌مندان و دانشجویان می توانند در آن حضور یابند.

دبیر اجرایی بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کشور تصریح کرد: در این دوره از همایش و نمایشگاه برای نخستین بار رویداد استارت آپ دریایی با حضور ۲۰ تیم استارت آپ در حوزه دریا با هدف پر کردن نبود ارتباط صنعت و دانشگاه، ایجاد زنجیره ارزش افزوده در حوزه صنعت دریا و جذب توسط سازمان‌ها، ارگان‌ها و شرکت‌های دریایی در راستای رفع نیازهای فناورانه برگزار می‌شود.

وی افزود: مسائل و مشکلات دستگاه های اجرایی و ارگان های دریایی،  بررسی راه حل ها و روش های اجرایی با توجه به چالش ها و فرصت های موجود برای توسعه منطقه ای، دریاها و سواحل و جزایر کشور و جذب سهم بیشتر از بازارهای بین المللی صنایع دریایی برای کارخانه ها و صنایع مرتبط داخلی از محورهای این همایش است.

نوبختی ادامه داد: تسریع در اجرای آیین‌نامه‌ها به‌ویژه قانون حمایت از توسعه صنایع دریایی و رفع موانع، آشنایی هرچه بیشتر مسوولان و مردم با صنایع دریایی و مسائل آن و پیگیری راه‌های حداکثر استفاده از توان و ظرفیت صنایع داخلی از دیگر محورهای این همایش به شمار می آید.

وی از طراحی، ساخت شناور و تجهیزات دریایی، مهندسی مواد پیشرفته و فناوری‌های نوین دریایی، لجستیک و حمل و نقل دریایی و اقیانوس شناسی، شیلات و زیست فناوری دریا را از دیگر محورهای تخصصی این همایش نام برد.

بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کشور امروز با حضور امیر دریادار امیر رستگاری رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مسوولان انجمن مهندسی دریایی ایران در محل سالن نمایشگاه‌های قشم گشایش یافت. این نمایشگاه از  امشب به مدت سه روز از ساعت ۱۷ تا ۲۲ میزبان علاقمندان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.