| کد خبر: 203215 |

تذکر به شهرداری در خصوص عدم تحقق مصوبه "تهران شهر هوشمند"

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران به شهرداری تهران درخصوص عدم تحقق مصوبه تهران شهر هوشمند و محقق نشدن درآمد ۵۰۰ میلیارد ریالی از این بخش تذکر داد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران به شهرداری تهران درخصوص عدم تحقق مصوبه تهران شهر هوشمند و محقق نشدن درآمد ۵۰۰ میلیارد ریالی از این بخش تذکر داد.

به گزارش تین‌نیوز  به نقل ازایلنا، مرتضی الویری در جریان یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری گفت: تذکر بنده درباره یکی از تبصره های بودجه سال جاری است و براساس قانون انتظار اجرای آن از سوی شهرداری می رود.

وی افزود: بند الف و پ تبصره ۳۶ تکالیفی برای شهرداری درباره اجرای برنامه های بودجه سال ۹۸ مقرر کرده است که باید تا پایان تیر ماه انجام می شد.

الویری با اشاره به مفاد بندهای این تبصره گفت: در راستای اجرای این بند، در بودجه سال ۹۸، شهرداری موظف است با هدف برپایی و تحقق تهران هوشمند و به منظور تسهیل برقراری مبادله دیتا در شهر، بهبود منظر شهری، تسهیل توسعه کسب و کارهای دیجیتال، توسعه شرکت های نوآور و خلاق، بهبود عرضه خدمات شهری به صورت الکترونیکی و دستیابی به درآمد حداقل ۵۰۰ میلیارد ریال اقداماتی را تا پایان تیر ماه ۹۸ انجام دهد. از جمله در انجام مطالعات لازم نسبت به احصا اقلام دارایی ها و منابع نامشهود و داده های شهر اقدام نموده و برنامه مولدسازی این ذخایر را از طریق آزاد سازی و به اشتراک گذاری با کلیه فعالان اقتصادی و اجتماعی با هدف شکل گیری پلتفرم اقتصاد دیجیتال شهری و دستیابی به درآمد پایدار از محل خدمات نوین تهیه و به شورا ارائه نماید.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات دیگر تجدیدنظر در فرایند فعالیت شرکت ارتباطات مشترک شهر برای تامین زیرساخت های ارتباطی شبکه های موبایلی شهر تهران است به نحوی که ضمن کمک به ارتقا گستره و کیفیت ارتباطی موبایل در شهر با کاهش آلودگی فرکانسی و بهبود منظر شهر موجب رفاه عمومی و سلامت بیشتر مردم و افزایش بیست درصد درآمد نسبت سال ۹۷ در این شرکت گردد.

الویری گفت: با توجه به گذشت زمان تعیین شده در تبصره مذکور و عدم ارسال گزارش توسط شهرداری تهران این متن به عنوان تذکر به شهردار تهران ابلاغ و پاسخ به شورا ارائه شود.

همچنین سید آرش حسینی میلانی در جریان یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران ضمن تشکر از حضور شهروندان تهرانی در مراسم تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: تذکر امروز من به شهرداری منطقه ۲ درباره احداث پارک در روددره فرحزاد است. متاسفانه توسعه بخش زیادی از رود دره های تهران از نگرش سیمان محور برخوردار هستند و حفاظت از باقی مانده رود دره ها از اهمیت بسیاری برخوردار است و حفاظت از باقی مانده اکوسیستم روددره‌ای شهر تهران مورد تاکید برنامه سوم شهرداری تهران است.اما نگرش شهرداری در مورد ظرفیت و فرم روددره‌های پایتخت تغییر کرده و ظاهرا شهرداری در صدد احداث پارک در این رود دره است و در این زمینه به شهرداری منطقه ۲ تذکر می‌دهیم.

وی گفت: احداث پارک در روددره فرحزاد باید هر چه سریع‌تر متوقف شود و شهرداری علاوه بر توقف عملیات عمرانی گزارشی که شامل اسناد و مطالعات بالادستی است را به شورای شهر ارسال کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.