| کد خبر: 203155 |

یشنهاد فرودگاه بین المللی بغداد به نام «ابو مهدی المهندس»

کمیسیون امور "شهدا، قربانیان و بازداشتی‌ها" در پارلمان عراق طی نامه‌ای به دولت این کشور خواستار تغییر نام فرودگاه بین‌المللی بغداد به فرودگاه "ابومهدی المهندس" شد.

تین نیوز

کمیسیون امور "شهدا، قربانیان و بازداشتی‌ها" در پارلمان عراق طی نامه‌ای به دولت این کشور خواستار تغییر نام فرودگاه بین‌المللی بغداد به فرودگاه "ابومهدی المهندس" شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، در این نامه که خطاب به عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی عراق نوشته شده آمده است: شما از میزان فداکاری‌های ملت عراق از جمله کاروان‌ شهدایی که برای ریشه کن کردن ظلم حزب مقبور بعث و تروریسم داعشی جنگیدند مطلع هستید.

در این نامه آمده است: ابو مهدی المهندس جزو مجاهدانی بود که با دیکتاتورها جنگید، از عراق دفاع کرد و به مقابله با تروریسم داعشی پرداخت چنانکه مرجعیت ما در سخنرانی خود وی را ستوده و به وی لقب "قهرمان پیروز درگیری‌ها" را داد.

در این نامه همچنین آمده است: با توجه به مقام والای ایشان و وفاداریشان و در مقام تقدیر از این جانفشانی‌ها، کمیته ما به دولت عراق پیشنهاد می‌دهد نام فرودگاه بین‌المللی بغداد به نام فرودگاه بین‌المللی "ابو مهدی المهندس" تغییر کند.

در جریان حمله بامداد جمعه پهپادهای آمریکایی به خودروهای حشد شعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس، معاون رئیس حشد شعبی عراق و همراهانشان به شهادت رسیدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.