| کد خبر: 203144 |

در جلسه انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی با مسئولان راه‌آهن اعلام شد:

◄ آمادگی راه‌آهن برای تعامل بیشتر با بخش خصوصی ریلی

مدیرکل سیر و حرکت راه‌آهن موضوعات مربوط به سیر واگن‌ها را با جدیت پیگیری می‌کند.

تین نیوز

جلسه انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته با موضوع تصمیم‌گیری در خصوص مشکلات مربوط به پرداخت خسارات وارده به ناوگان ناشی از قصور مأموران فنی راه‌آهن و عدم بهره‌برداری مناسب از واگن‌ها برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، این نشست روز یکشنبه (٩٨/١٠/١٥) با حضور عابدین هادی نژاد مدیرکل سیر و حرکت، سعید مرتضوی مدیرکل  واگن‌ها و معاونین وی، نمایندگان شرکت‌های حمل و نقل ریلی باری، مهرداد تقی‌زاده دبیر  انجمن و کارشناسان انجمن در محل ساختمان شماره ٣ اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه،  نمایندگان شرکت‌های حمل و نقل ریلی مشکلات خود را در مورد موضوع جلسه و همچنین سایر موضوعات به اطلاع مدیران راه‌آهن حاضر در جلسه رساندند و ابراز امیدواری کردند که بتوان با همفکری، راه حل مناسبی برای حل این مشکلات در نظر گرفت.

 هادی نژاد، مدیرکل سیر و حرکت به دفاع از اقدامات انجام شده راه‌آهن پرداخت و اعلام کرد موضوعات مربوط به سیر واگن‌ها را با جدیت پیگیری کرده و همچنین برنامه زمانی حمل واگن‌ها از مبدا تا مقصد را در صورت نیاز در اختیار شرکت‌های حمل و نقل ریلی قرار دهند.

همچنین مرتضوی مدیرکل واگن‌ها ابراز امیدواری کرد، تیم جدیدی که مسئولیت اداره کل واگن‌ها را در اختیار گرفته‌اند با اشرافی که به مسائل فنی موجود دارند بتوانند راه حل مناسبی را در اسرع وقت برای مشکلات مطرح شده بیابند و در جهت حل این مشکلات گام‌های عملی برداشته شود.

در ادامه تقی زاده، دبیر انجمن نظر خود را در خصوص خسارت وارده به ناوگان بخش خصوصی بیان کرد و گفت که خسارت چه از بعد تعمیرات و قطعاتی که دچار مشکل شده و چه از بعد هزینه اضافی که برای پارکینگ گرفته شده است و همچنین عدم النفع شرکت‌ها برای خواب واگن‌هایشان باید پرداخت شود.

وی همچنین نکات ذکر شده توسط نمایندگان شرکت‌های حاضر در جلسه را به‌صورت ارائه راهکار در پنج بند به شرح زیر جمع‌بندی کرد:

1- تشکیل کمیته برآورد خسارات وارده به ناوگان ناشی از سهل‌انگاری مأمورین راه‌آهن به گونه‌ای که عدد و ارقامی که توسط این کمیته محاسبه می‌شود باید به عنوان مطالبات شرکت‌ها منظور شده و به حساب شرکت‌های مالک منظور شود و مطالبات پنج سال گذشته مربوط به پرداخت این‌گونه خسارات نیز به مرور باید شناسایی و پرداخت شود.

2- معاون ناوگان و مدیران کل مربوطه باید جلساتی با مدیران کل نواحی داشته باشند و آنها را نسبت به تکمیل فرم‌های مربوط به پرداخت خسارت وارده به ناوگان توجیه نمایند. همچنین باید از این مدیران بخواهند فعال عمل کنند و فرایندی پیش‌بینی شود که اگر نواحی خلاف دستور‌العمل‌ها رفتار کردند، مرجعی مشخص در راه‌آهن با آنها برخورد کند.

3- مجری تعمیرات ویژه تغییر کرده و راه حلی برای جایگزینی آن پیش‌بینی شود.

4- لازم است به این موضوع رسیدگی شود که چرا با وجود قرارداد بیمه مسئولیتی که وجود دارد و پرداخت‌هایی که در این خصوص باید توسط بیمه صورت گیرد، راه‌آهن در خصوص تکمیل فرم‌های مربوطه و پرداخت خسارات اقدامی نمی‌کند.

5- تعمیرات ویژه و جاری به نحوی به شرکت‌های خصوصی و مالک واگن سپرده شود، همانطور که در بخش خرید قطعات توافقاتی با معاونت ناوگان انجام گرفته است که خود شرکت ها مسئول خرید قطعات باشند. 

وی همچنین اضافه کرد که ممکن است بعضی از این خواسته‌ها خیلی خوشبینانه باشد اما باید مشکلات به صورت ریشه‌ای حل شود.

در پایان این پنج بند مورد تایید نمایندگان راه‌آهن قرار گرفت و آمادگی خود را جهت اجرایی شدن این موارد و تعامل بیشتر با بخش خصوصی اعلام کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.