| کد خبر: 203101 |

نجات یک شناور باری از غرق شدن در بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: تیم واکنش سریع در شرایط اضطرار دریایی دربندر خرمشهر از غرق شدن یک شناور تجاری باری جلوگیری کردند.

تین نیوز

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: تیم واکنش سریع در شرایط اضطرار دریایی دربندر خرمشهر از غرق شدن یک شناور تجاری باری جلوگیری کردند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مانا، نورالله اسعدی شامگاه شنبه افزود:  بنا به گزارش رسیده از مرکز جستجو و نجات دریایی شناور هدهد در محل اسکله شماره هشت بندر خرمشهر دچار آبگرفتگی شدید شد و در آستانه غرق شدن قرار گرفت.

وی اظهار داشت: پس از اعلام حالت اضطراری از سوی این شناور با فرماندهی واحد دریایی و همکاری تیم واکنش در شرایط سریع بندر خرمشهر به همراه دو فروند قایق ۴۰۳۰/۱ و رعد ۳ و یک  فروند قایق نجات به محل حادثه اعزام شدند و پس از تخلیۀ آب درون موتورخانه و مهار اطراف شناور توسط بوم و همچنین مهار آلودگی، شناور را از خطر غرق شدگی نجات دادند.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر به موفقیت آمیز بودن عملیات اشاره کرد و گفت: این عملیات سه ساعت به طول انجامید و شناور حادثه دیده با توجه به آسیب احتمالی به قسمت کف، به مؤسسه رده بندی و psc جهت بررسی بیشتر ارجاع داده شد.

اسعدی خاطر نشان کرد: با توجه به برگزاری مانورهای متعدد جستجو و نجات دریایی و واکنش در شرایط اضطراری در سال‌جاری تیم واکنش در شرایط اضطراری اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر به منظور خدمات رسانی در آمادگی کامل به سر می برد.

وی افزود: این حادثه خسارت جانی نداشت و علت آن در دست بررسی است.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره‌مندی از سیستم حمل و نقل چند‌وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود و به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار پرمصرف کشورهای عراق و کویت به عنوان یکی از مهمترین  بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می‌آید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.