| کد خبر: 203083 |

آیندۀ نوید بخش سوخت متانول در حمل و نقل

متانول به عنوان یک سوخت جایگزین می‌تواند در صنعت حمل و نقل پدیدۀ نوید بخشی باشد که بدون هرگونه آلودگی به محیط زیست دریایی کمک کند.

تین نیوز

متانول به عنوان یک سوخت جایگزین می‌تواند در صنعت حمل و نقل پدیدۀ نوید بخشی باشد که بدون هرگونه آلودگی به محیط زیست دریایی کمک کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از  گروه بین‌الملل مانا، "Greg Trauthwein" تحلیلگر ارشد دریایی با ۲۵ سال سابقۀ تحلیل و مطالعه معتقد است سوخت متانول می‌تواند به تنهایی و یا در کشتی‌هایی که مخزن دو‌گانه سوز دارند مورد استفاده قرار گیرد. به گفته این کارشناس در حال حاضر می‌توان چنین سوختی را در ۴۹ هزار کشتیِ فعال در عرصه دریا مورد استفاده قرار داد.

وی یاد آور شد: با آغاز سال ۲۰۲۰ صنعت بانکرینگ به منظور پایین آوردن میزان آلایندگی‌ها وارد دوره جسورانه‌ای شده است که باید تمامی تجربیات به دست آمده را در این سال در بوتۀ آزمایش قرار دهد.

به گفته وی شرکت  MAN B&W ME-LGIM که سازندۀ موتور‌های دو‌زمانه کشتی است استفاده از سوخت متانول را به همۀ دست‌اندرکاران حمل و نقلی پیشنهاد می‌کند و شرکت‌های حمل و نقلی زیادی از سال ۲۰۱۲ تا کنون به تحقیق و مطالعه در زمینۀ سوخت متانول پرداخته‌اند و به نتایج قابل قبولی دست یافته‌اند. برای مثال شرکت حمل و نقل Waterfront به مدت ۶۰هزار ساعت سوخت متانول را مورد تجربۀ کاری قرار داده است و به نتایج قابل قبولی رسیده است.

در این راستا "Patrik Mossberg" مدیر عامل  Marinvest  گفت: سوخت متانول یک راه‌حل ساده و قابل اطمینان برای اجرای مقررات IMO ۲۰۲۰  است و مسیری برای دستیابی به اهدافی که IMO برای سال ۲۰۳۰ در سر می‌پروراند.

"Paul Hexter" مدیر عامل Waterfront Shipping نیز گفت: متانول به عنوان یک مفهوم سوخت دریایی مورد پذیرش ماست و سالهاست که به تجزیه و تحلیل دقیق این نوع انرژی دست یافته‌ایم و در حال حاضر چندین کشتی با سوخت این محصول در حال فعالیت هستند.

وی گفت: ما گزینه‌های زیادی را ارزیابی کردیم، اما بیشترین مزایای مثبت را در متانول یافتیم و اعتقاد داریم متانول یکی از بهترین سوخت‌های تمیز برای حمل و نقل جهانی است، اما متاسفانه  برای صنعت دریایی آشنا نیست.

وی خاطر نشان ساخت: متانول یک سوخت دریایی با هزینه رقابتی است و باتوجه به اینکه زیر‌ساخت‌های آن آسان به دست می‌آید و به راحتی در دسترس است در واقع اثبات کنندۀ آینده انرژی در حمل و نقل دریایی است، زیرا از منابع تجدید ناپذیر تولید می‌شود و با مقررات قانون IMO ۲۰۲۰ کاملاً مطابقت دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.