| کد خبر: 203063 |

◄ تخریب چاپار ممنوع؛ اشتباهات خودروسازان را به‌حساب صنعت ننویسید

سازمان‌ها و شرکت‌های خصولتی اصلا صنعتگر نیستند آنها فقط بر اساس سیاست و باندبازی اداره می‌شوند.

تین نیوز

یک کامیوندار خود راننده و دانش‌آموخته مهندسی صنایع با توجه به افتتاح خط تولید خودروی تجاری سنگین با نام اصیل ایرانی ««چاپار»»، از منتقدان خواست علیرغم نقد این پروژه، از تخریب غرور ملی پرهیز کنند.

به گزارش تین نیوز، آرش جلیلی در مورد ساخت خودوری تجاری سنگین «چاپار» توسط یک شرکت خصوصی، گفت: «چاپار» نامی ایرانی است، مطالعه تاریخ نشان می‌دهد اولین پست جهان در ایران باستان راه‌اندازی شد و به نامه‌رسان‌های سریع‌السیر آن «چاپار» می‌گفتند.

ببینید: رونمایی از کامیون تولیدی ایران با نام ««چاپار»» توسط روحانی

وی بیان کرد: ساخت موتور ایرانی دیزلی کاری است که سال‌ها قبل انجام شده و شرکت ایدم تبریز پیمانکار تأمین موتور بنز آلمان بوده است.

جلیلی افزود: صنعتگر ایرانی اگرچه به‌دلیل مشکلات و بی‌تدبیری‌های دولتمردان فعلاً خفته است اما به‌زودی قوانین دست و پاگیر دولت را کنار زده و کار و صنعت و تولید را آغاز خواهد کرد.

به گفته او، اشتباهات فاحش دو خودروساز ناوگان سنگین ایرانی نباید به‌حساب صنعت گذاشته شود.

این راننده و دانش‌آموخته مهندسی صنایع مدعی شد: سازمان‌ها و شرکت‌های خصولتی اصلا صنعتگر نیستند آنها فقط بر اساس سیاست و رانت اداره می‌شوند.

به گزارش تین نیوز، 11 دی ماه امسال، خط تولید خودروی تجاری سنگین با نام اصیل ایرانی ««چاپار»» در کیلومتر 30 اردبیل به مشگین‌شهر توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، عملیات اجرایی این واحد تولیدی خودروسازی در سال 86 در زمینی به مساحت 50 هکتار آغاز شد و تولید خودروهای سنگین در سه فاز برای این مجموعه پیش‌بینی شده است که فاز اول این طرح با حضور روحانی افتتاح شد.

این گزارش حاکی است: برای بهره‌برداری فاز اول این طرح عظیم که به صورت کامل توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود، هزار میلیارد تومان هزینه شده و برای 1200 نفر اشتغال‌زایی دارد.

پیش‌بینی شده که در چهار سال آینده این طرح عظیم خودروسازی به صورت نهایی تکمیل و راه‌اندازی شود که در آن صورت 5 هزار نفر در این واحد تولیدی مشغول به کار خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.