| کد خبر: 203017 |

اعتبار ۳۰۰ میلیاردی برای تکمیل ایستگاه مترو تختی

مدیرعامل شرکت مترو در بازدید از ایستگاه تختی به عنوان آخرین ایستگاه از خط ۷ در بخش شرقی تاکید کرد: تکمیل این ایستگاه کمک بسیار زیادی به کاهش سرفاصله حرکتی در خط ۷ می‌کند اما برای تکمیل این ایستگاه به حداقل ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت مترو در بازدید از ایستگاه تختی به عنوان آخرین ایستگاه از خط 7 در بخش شرقی تاکید کرد: تکمیل این ایستگاه کمک بسیار زیادی به کاهش سرفاصله حرکتی در خط 7 می‌کند اما برای تکمیل این ایستگاه به حداقل 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) علی امام به بازدید از روند احداث ایستگاه تختی به عنوان آخرین ایستگاه از خط 7 در بخش شرقی پرداخت.

امام با اشاره به اهمیت ایستگاه تختی خاطر نشان کرد: این ایستگاه با توجه به استقرار پایانه شرق در امتداد آن و نیز اثرگذاری چشمگیر بر کاهش سرفاصله حرکتی در خط ۷ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او با تاکید بر اینکه تکمیل این ایستگاه به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تاکید کرد: در صورت تامین اعتبار، امکان بهره‌برداری از این ایستگاه برای سال آینده وجود دارد در غیر این صورت در سال ۱۴۰۰ می‌توان شاهد بهره‌برداری از آن بود؛ این در حالی است که ساخت پایانه به اعتباری جداگانه نیاز دارد.

بر اساس این گزارش این ایستگاه که در منطقه 14 تهران قرار گرفته در حال حاضر درمرحله عملیات حفاری و احداث سازه نگهبان در بخش تونلی قرار دارد و بخش روباز آن نیز به صورت همزمان در حال ساخت است.

ایستگاه تختی به دلیل این که یک ایستگاه جزیره‌ای است از نظر ابعاد 2 و نیم برابر ایستگاه‌های عادی مساحت دارد و دارای یک ورودی در خیابان هجرت و نیز یک ورودی دیگر در ورزشگاه تختی است.

  خط 7 مترو تهران با 22 ایستگاه، 27 کیلومتر طول دارد. تا کنون ایستگاه‌های میدان صنعت، شهید نواب صفوی، تربیت مدرس، رودکی، کمیل، بریانک، هلال احمر، مهدیه، میدان محمدیه، مولوی و بسیج از این خط افتتاح شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.