| کد خبر: 202985 |

تمام محورهای مواصلاتی کردستان باز است

معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: بارش برف و باران به صورت پراکنده از شب گذشته در استان آغاز شده ولی مشکل خاصی در محورهای مواصلاتی وجود ندارد و تمام راهی فرعی و اصلی استان باز و تردد در آنها امکان‌پذیر است.

تین نیوز

معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: بارش برف و باران به صورت پراکنده از شب گذشته در استان آغاز شده ولی مشکل خاصی در محورهای مواصلاتی وجود ندارد و تمام راهی فرعی و اصلی استان باز و تردد در آنها امکان‌پذیر است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، رامبد نوذری اظهار کرد: بارندگی در شهرستان‌های استان به صورت پراکنده از شب گذشته آغاز شده است اما با تلاش مجموعه راهداران استان در حال حاضر هیچ مشکلی در محورهای مواصلاتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تمام راه‌های اصلی و فرعی استان باز است، خاطرنشان کرد: در شهرستان سقز، گردنه‌خان بارش برف داریم ولی در مجموع وضعیت در تمام مسیرها عادی و راه‌های اصلی و فرعی باز است.

وی تصریح کرد: در برخی مسیرها از جمله سنندج ـ مریوان، سنندج ـ دیواندره، دیواندره ـ بیجار، سقز ـ بانه و قروه دهگلان به دلیل برودت هوا با پدیده مه گرفتگی مواجه هستیم که مقداری دید را پایین آورده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه طرح زمستانی راهداری به صورت رسمی از ۱۵ آبان‌ماه امسال در سراسر کشور و استان آغاز شده است، گفت: با توجه به شرایط جوی این طرح به صورت غیررسمی زودتر از موعد در کردستان شروع شده و به مردم استان و مسافرین ارائه خدمت می‌کند.

فعالیت 212 گروه ثابت و سیار راهداری در کردستان

وی از فعالیت ۲۱۲ گروه ثابت و سیار در محورهای استان و خدمات‌رسانی آنان به مسافران خبر داد و گفت: در مجموع  ۴۰ گروه ثابت و ۴۸ گشت فعال بخش دولتی در جاده‌ها و محورهای بین شهری و ۱۰۰ گروه روستایی و ۲۴ گشت فعال بخش خصوصی در محورهای روستایی در طرح زمستانه امسال فعالیت دارند.

به گفته وی، ۷۱۰ راهدار از دو بخش دولتی و خصوصی در قالب طرح زمستانی به صورت ۲۴ ساعت در جاده‌ها مشغول ارائه خدمت به مسافران هستند.

وی بالا بودن عمر ماشین‌آلات را از مهمترین مشکلات و چالش‌ها در این بخش بیان کرد و گفت: با توجه به وسعت راه های استان و پراکندگی مسیرها که بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر است تجهیز و نوسازی ماشین آلات در راستای خدمات‌رسانی هرچه بهتر امری ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: عمر ماشین‌آلات راهداری استان بالا بوده و نیاز به نوسازی دارد که تحقق این مهم بدون تامین اعتبارهای مورد نیاز تقریبا غیرممکن خواهد بود.

وی با بیان اینکه هرچه عمر ماشین‌آلات پایین‌تر بیاید به همان میزان خدمات‌رسانی در جاده‌ها افزایش خواهد داشت، گفت: با وجود تمام کمبودها و موانع سعی کرده‌ایم در حد توان و حتی بیشتر در راستای خدمات‌رسانی به مردم بالاترین سطح بهره‌وری را داشته باشیم.

رانندگان زنجیر چرخ همراه داشته باشند

وی نقش مردم را در پیشبرد اهداف راهداران کلیدی دانست و اظهار کرد: نوسازی و خرید ماشین‌آلات در حوزه راهداری میلیاردها تومان اعتبار نیاز دارد اما هر کدام از رانندگان با تجهیز خودروهای خود به تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ می‌توانند کمک قابل توجهی به این مجموعه داشته باشند.

وی اضافه کرد: حداقل نیاز امروز استان در بخش راهداری 50 دستگاه ماشین‌آلات است که اعتبار مورد نیاز برای تهیه آنها بیش از 60 تا 70 میلیون تومان خواهد بود، اما خرید یک زنجیر چرخ 200 هزار تومانی و تجهیز خودرو در زمان نیاز با آن بیش از 50 درصد از بار کاری را که امروز متحمل راهداری‌ها می‌شود کم می‌کند.

وی اذعان کرد: زنجیر چرخ در زمستان یکی از وسایل ضروری بوده و باید به هنگام بارش برف روی لاستیک‌های عقب یا جلو سوار شود اما متاسفانه فرهنگ استفاده از این وسیله هنوز در جامعه ما آنگونه که باید جا نیفتاده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.