| کد خبر: 202916 |

«سوخت» مقصر آلودگی هوا نیست

یک استاد دانشگاه گفت: نمی‌توان آلودگی هوا را به سوخت نسبت داد چراکه در حال حاضر کیفیت سوخت گرچه در حد کشورهای اروپایی نیست اما قابل قبول است.

تین نیوز

یک استاد دانشگاه گفت: نمی‌توان آلودگی هوا را به سوخت نسبت داد چراکه در حال حاضر کیفیت سوخت گرچه در حد کشورهای اروپایی نیست اما قابل قبول است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، یوسف رشیدی در یک برنامه رادیویی با اشاره به تقسیم روش‌های مقابله با آلودگی به دو دسته مدیریتی و فنی، گفت: از سال ۱۳۷۸ که دستورالعمل‌ها و مقرراتی در خصوص استانداردسازی سوخت، کیفیت خودرو، محدودیت‌های ترافیکی و معاینه‌های فنی تدوین و اجرا شد، مسائل مدیریتی مورد بی توجهی قرار گرفت.

وی از نحوه عملکرد در حوزه مدیریتی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه نتیجه اقدامات ما در جهت کاهش آلودگی هوا به پلیس یا قوه قضائیه سرریز می‌شود و در مواقع بحرانی از این نهادها توقع معجزه داریم.

این مدرس دانشگاه در ادامه اظهار کرد: تا زمانی که یک خدمت‌رسان و خدمت‌گیر به صورت فیزیکی مقابل هم قرار بگیرند ، علاوه بر ایجاد ترافیک و آلودگی در شهر شاهد بروز فساد در جامعه نیز خواهیم بود. به عبارت دیگر قوانین و مقررات ما که مربوط به ۴۰ سال پیش است مردم را برای هرکاری به داخل شهر می‌فرستد.

رشیدی در ادامه خاطرنشان کرد: ضعف مدیریت اداری کشور در آلودگی هوا، ترافیک و مسائل دیگر خود را نشان می‌دهد بنابراین تمرکز بر روش‌های مدیریتی علاوه بر کاهش آلودگی ، کم شدن هزینه‌ها را در پی خواهد داشت.

وی به سوخت اشاره و تاکید کرد: نمی‌توان آلودگی را به سوخت نسبت داد چراکه در حال حاضر کیفیت سوخت گرچه در حد کشورهای اروپایی نیست اما قابل قبول است همچنین کیفیت خودروها گرچه از همه استاندارهای بین المللی برخوردار نیست اما پلیس بر فرآیند تولید آن‌ها نظارت دارد.

از نظر رشیدی باید اجازه دهیم عملکرد فنی که در حال حاضر به بلوغ خود رسیده است کار خود را انجام دهد و ما به سراغ اقدامات مدیریتی کاهش آلودگی برویم. در واقع اگر تردد مردم به ادارات دولتی را کم کنیم نیازی به تعطیلی مدارس نیست.

رشیدی در پایان گفت: در حال حاضر با توجه به ترافیک شدیدی که در سطح شهر حاکم است، تمام ایستگاه‌های سنجش کیفیت در تمام مناطق تهران آلودگی هوا را نشان می‌دهد یعنی در این فصل نقطه سالم وجود ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.