| کد خبر: 202913 |

کاهش سوانح جاده‌ای با نگهداری صحیح از راه‌های مواصلاتی

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: نگهداری صحیح از راه‌ها تا حدود زیادی در کاهش سوانح جاده‌ای مؤثر است.

تین نیوز

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: نگهداری صحیح از راه‌ها تا حدود زیادی در کاهش سوانح جاده‌ای مؤثر است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، حمید پرورشی خرم صبح پنج شنبه در نشست هماهنگی و هم اندیشی اجرای عملیات آسفالت حفاظتی در محورهای روستایی و فرعی استان همدان با بیان این‌که حفظ و نگهداری راه‌های ارتباطی و شریانی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های حوزه راه به‌شمار می‌رود، افزود: اقدامات مؤثری در زمینه نگهداری از راه‌های ارتباطی استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه با وجود ۵ هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه در این استان، نگهداری مناسب این راه‌ها، پل‌ها، تونل‌ها و ابنیه فنی از اولویت‌های اصلی ما است، یادآور شد: دغدغه و اولویت امروز حوزه راهداری، بحث نگه‌داری راه‌های ارتباطی است.

پرورشی خرم با تاکید بر اینکه به همان اندازه که احداث راه به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه در جوامع امروزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بحث نگهداری از راه‌ها نیز می‌تواند تا حدود زیادی در کاهش سوانح جاده‌ای مؤثر باشد، بیان کرد: جاده به عنوان یکی از سه عامل اصلی در بروز سوانح رانندگی به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: با وجود این‌که آمار حاکی از آن است که عامل انسانی بیشترین دلیل بروز این حوادث است، اما باید با اهتمام به بحث نگهداری از راه‌ها، گامی بلند به منظور کاهش نقاط حادثه‌خیز برداشت.

معاون راهداری استان همدان در ادامه با اشاره به مقوله نگهداری راه‌ها، اظهار داشت: یکی از روش‌های کم هزینه، اجرای طرح‌های حفاظتی آسفالت مانند فوگ سیل و چیپ سیل است.

پرورشی خرم ادامه داد: باید با یک حرکت جهادی و با امکانات و ماشین آلات موجود، در محورهایی که سطح آسفالت آنها دچار رخ رفتگی و به اصطلاح ترک‌های موزائیکی و سوسماری شده از این روش استفاده کرد.

وی اضافه کرد: در صورت مناسب بودن شرایط جوی در این فصل می‌توان این طرح را اجرا و با این اقدام تا پایان سال از آسیب بیشتر محورها جلوگیری کرد.

گفتنی است، فوگ سیل عملیات حفاظتی آسفالت است که با ترکیب قیر امولسیون و یک لایه ماسه درشت دانه در محورهای که سطح آسفالت آنها دچار رخ رفتگی و به اصطلاح ترک‌های موزائیکی شده به منظور جلوگیری از نفوذ آب‌های سطحی در مواقع بارندگی و همچنین افزایش طول عمر آسفالت و ایجاد سطح ایمن برای استفاده کنندگان از راه اجرا می‌شود.

چیپ سیل نیز عملیات حفاظتی آسفالت همراه با قیرپاشی و یک لایه ماسه ریز دانه است و به منظور جلوگیری از نفوذ آب به سطح زیرین آسفالت انجام می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.