| کد خبر: 202909 |

فرودگاه قزوین ظرفیت جابه‌جایی مسافر را دارد

فرودگاه قزوین به عنوان یک مرکز آموزشی و خدمات سمپاشی مزارع کشاورزی، قابلیت توسعه در حد انتقال و جا به جایی مسافر و بار را نیز دارد.

تین نیوز

فرودگاه قزوین به عنوان یک مرکز آموزشی و خدمات سمپاشی مزارع کشاورزی، قابلیت توسعه در حد انتقال و جا به جایی مسافر و بار را نیز دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، احمد طمراسی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی خدمات ویژه قزوین اظهار داشت: فرودگاه خدمات ویژه قزوین از سال ۵۴ با مشارکت بخش‌های خصوصی و دولتی و با هدف توسعه بخش کشاورزی و مبارزه با آفات راه‌اندازی و هم اکنون نیز روزانه پذیرای پرواز هواپیماهای آموزشی و توریستی برد کوتاه نیز هست.

وی با اشاره به فعالیت ۲۷ فروند هواپیمای سمپاشی و آموزشی در این مرکز، تصریح کرد: توسعه باند این فرودگاه از مدت‌ها پیش در دست اقدام بوده که با محقق شدن آن نشست و برخاست هواپیماهای کوچک مسافربری در آن امکان پذیر خواهد شد.

این مسوول با بیان اینکه شرکت هواپیمایی خدمات ویژه قزوین بهره‌مند از ابزارهای وزارت جهاد کشاورزی جهت مقابله با آفات و بیماری‌های گیاهی است، افزود: یکی از مهمترین وظایف این مرکز سمپاشی، بذرپاشی، کود پاشی، اطفای حریق بوده که طی سال‌های اخیر مشغول به انجام آن می‌باشد.

به گفته وی، خوزستان، فارس، گلستان و قزوین از جمله استان‌های کشور به شمار می‌روند که از فرودگاه‌های خدمات ویژه جهت مقابله با بحران‌های کشاورزی بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی خدمات ویژه قزوین با اشاره به یک هزار و ۳۱۷ مورد عملیات هوایی در این فرودگاه، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته با توجه به هجوم ملخ‌های صحرایی و درگیر شدن هشت استان کشور با این پدیده، ۷۰۰ ساعت پرواز برای مهار هجوم ملخ‌ها از این مرکز صورت گرفت.

طمراسی با اشاره به استقرار و نگهداری ۲ فروند بالگرد دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر در فرودگاه خدمات ویژه قزوین برای استفاده در مواقع بحرانی، گفت: تنها فرودگاه استان قزوین دارای ۱۹۶ هکتار وسعت است که با افزایش طول باند و روکش مناسب می‌توان زمینه احداث یک پایانه مسافربری کوچک را در آن را فراهم آورد.

فرودگاه خدمات ویژه قزوین در حال حاضر مرکز آموزش پرواز و سمپاشی مزارع کشاورزی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.