| کد خبر: 202904 |

۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن اردبیل تزریق می‌شود

وزیر راه و شهرسازی، ایران را تنها کشور بدون بدهی خواند و با اشاره به اینکه فعال شدن بخش مسکن محرک اقتصاد است، گفت: با به میدان آوردن همه ظرفیت‌ها، ساخت‌و‌ساز مسکن در کشور اکنون به یک نهضت تبدیل شده است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی، ایران را تنها کشور بدون بدهی خواند و با اشاره به اینکه فعال شدن بخش مسکن محرک اقتصاد است، گفت: با به میدان آوردن همه ظرفیت‌ها، ساخت‌و‌ساز مسکن در کشور اکنون به یک نهضت تبدیل شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خود به استان اردبیل به عنوان وزیر معین در جلسه شورای اداری شهرستان نمین حضور یافت و با  با اشاره به تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر بررسی و حل مشکلات شهرستان‌ها همزمان با  افتتاح پروژه‌های استانی گفت: مسائلی که از سوی مسوولان شهرستان نمین در این جلسه مطرح شد به هیات دولت و شخص رئیس‌جمهور  اعلام و مواردی که  به حوزه وزارت راه و شهرسازی مربوط باشد، قطعا پیگیری خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه کشور دوران سختی را تجربه می‌کند و هیچ زمانی دولت جمهوری اسلامی به این شدت، آماج حملات نبوده است، افزود: دشمن با تحمیل تحریم‌های ظالمانه بر کشور و راه انداختن هجمه‌های رسانه‌ای سنگین، سعی دارد که این تفکر را که دولت به فکر مردم نیست و کاری انجام نمی‌دهد به مردم و جامعه القاء کند.

اسلامی با بیان اینکه در این شرایط شاهدیم که سراسر کشور کارگاه سازندگی است و نمونه این موضوع را می‌توان در مواردی نظیر حجم راه‌های افتتاح‌شده و آغاز عملیات اجرایی بخش دیگری از راه‌های استان شاهد بود، ادامه داد: کشور پیش از وضع تحریم‌ها، بیش از دو میلیون بشکه نفت می‌فروخت که اکنون امکان فروش بخش زیادی از آن را ندارد. در این خصوص، دولت ضمن شکایت از تحریم‌های استکباری، همزمان مسیر جایگزین را انتخاب کرد تا چرخ کشور به حرکت در آید  و اقتصاد ایران از وابستگی به نفت خارج شود و  این آغاز یک راه سخت است.

وی افزود: وقتی نفت فروخته می‌شد هم اداره کشور خوب بود و هم زیرساخت‌ها به بهترین شکل توسعه می‌یافت اما شرایط کنونی، راه پیشرفت را سخت کرده و طبیعی است به جامعه فشار وارد می‌شود و در این شرایط دولت و ملت، مکلف  هستند تا با تلاش مضاعف، کشور را از این گردنه سخت عبور دهند تا اقتصادمان با قرار گرفتن در یک مسیر هموار، رونق پیدا کند. 

عضو کابینه دولت دوازدهم، ایران را تنها کشور بدون بدهی خارجی خواند و گفت: کشورهای همسایه ما که رشد اقتصادی بالایی داشته‌اند، بدهی‌های چندصد میلیاردی دارند در حالی که تراز کشور مثبت بوده و صادرات کشور بر واردات پیشی گرفته و این رشد با وجود رکود، لطف الهی است.

وی، افتتاح ۵١ کیلومتر بزرگراه در سفر به استان اردبیل را جلوه‌ای از سازندگی خواند و با اشاره به اینکه حدود هزار میلیارد ریال پروژه راه و شهرسازی دیگر نیز در این استان نیز آغاز شده است، گفت: یکی از مطالبات مهم مردم و مسوولان استان، موضوع راه آهن اردبیل است که برای تکمیل آن تاکنون حدود هزار و ١٠٠ میلیارد تومان در این پروژه بزرگ هزینه شده و اکنون نیز فعال است. هم اکنون ١٠ پیمانکار بزرگ در این پروژه مشغول فعالیت هستند و درصددیم تا  هزار و ۵٠٠ میلیارد دیگر  به این راه‌آهن تزریق شود. این موضوع از تعهدات وزارت راه و شهرسازی و مورد تاکید ریاست‌جمهوری است و ما مقید به تامین مالی و تکمیل پروژه به هر شیوه ممکن هستیم تا تکمیل آن به تعویق نیفتد.

اسلامی همچنین با اشاره به بحث مسکن، درخصوص مسکن مهر و طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، گفت: در بحث مسکن گام بزرگی در کشور برداشته شد تا طی اراده‌ای پرونده مسکن مهر بسته و در مرحله بعد طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن آغاز شد که در وهله اول، همکاران ما حداقل زمین را طی فراخوانی تامین کردند. در گام دوم نیز اراضی بیشتری به این طرح اختصاص می‌یابد تا مردم بیشتری در این طرح صاحب خانه شوند.

وی افزود: فعال شدن بخش مسکن، محرک اقتصاد است و مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور همواره تاکید ویژه‌ای بر این موضوع داشته‌اند و اکنون با به میدان آوردن همه ظرفیت‌ها ساخت‌وساز مسکن در کشور به یک نهضت تبدیل  شده  است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.