| کد خبر: 202900 |

افزایش تقاضای سفر با قطار به مشهد

معاون مدیریت و هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین تغییر الگوی سفر به مشهد به سمت افزایش تقاضا در بخش ریلی محتمل است.

تین نیوز

معاون مدیریت و هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین تغییر الگوی سفر به مشهد به سمت افزایش تقاضا در بخش ریلی محتمل است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، محمدصادق براتی افزود: ورود مسافر به کلانشهر مشهد در ۹ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال ۳.۸ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در این مدت ۳۴ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۷۳۵ نفر وارد مشهد شده اند.

معاون مدیریت و هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت:  از این تعداد هفت میلیون و ۳۰۰ هزار و ۶۶۹ نفر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای وارد مشهد شده اند که این رقم نسبت به پارسال حدود یک درصد رشد دارد.

براتی افزود: در بخش حمل و نقل ریلی این رقم با ۴.۳ درصد افزایش به پنج میلیون و ۷۰۷ هزار و ۴۶۴ نفر رسیده است که با ۱۰ هزار و ۸۱ رام قطار وارد شهر مشهد شده اند.

وی ادامه داد: در این مدت ورود مسافران و زائران با هواپیما به مشهد  ۳.۴ درصد نسبت به پارسال کاهش یافته و به رقم سه میلیون و ۶۱۰ هزار و ۶۰۹ مسافر و زائر رسیده است.

او اضافه کرد: تعداد ۱۷ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۹۶۳ زائر هم در این مدت با خودروی شخصی به مشهد سفر کرده اند که این رقم ۴.۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

در نیمه نخست امسال ۶۸ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۴۷ نفر- شب اقامت در استان خراسان رضوی ثبت شده است که بر این اساس، میزان اقامت هر گردشگر خارجی و داخلی به صورت میانگین ۳.۳ روز بوده است.

استان خراسان رضوی با فعالیت بیش از دو هزار و ۸۰۰  واحد اقامتی رتبه نخست تاسیسات گردشگری را در کشور دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.