| کد خبر: 202874 |

تاکید بر ایمنی سفرهای دریایی در نوروز ۹۹ در خرمشهر

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: دستگاه‌های مربوط برای ایجاد زیر ساخت‌های لازم و ایمنی سفرهای دریایی گردشگران در نوروز ۹۹ در این شهرستان تلاش کنند.

تین نیوز

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: دستگاه‌های مربوط برای ایجاد زیر ساخت‌های لازم و ایمنی سفرهای دریایی گردشگران در نوروز ۹۹ در این شهرستان تلاش کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، محمد حیدری روز چهارشنبه در نشست هماهنگی ارگان‌های دریایی در سرسرای اجتماعات بندر و دریانوردی خرمشهر بیان کرد: تمام ارگان‌ها در خرمشهر موظف به اجرای دستورالعمل مربوط به طرح گردشگری ایمن برای امنیت و رفاه حال گردشگران نوروزی در این شهرستان هستند.

وی افزود: تجربه موفق بندر خرمشهر در امر گردشگری ایمن دریایی در نوروز ۹۸ که منجر به بروز ندادن حادثه شد برگ زرینی است و امیدواریم در نوروز ۹۹ شاهد افزایش سفرهای ایمن دریایی در اروند و کارون باشیم.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از آمادگی بندر خرمشهر برای ارتقای زیرساخت ها و ایمنی سفرهای دریایی در نوروز ۹۹ خبر داد و گفت: بندر خرمشهر با توجه به بهره‌مندی از مواهب الهی و شرایط اقلیمی و جغرافیایی مطلوب، که از سه طرف توسط رودخانه های قابل کشتیرانی احاطه شده، بستر مناسبی برای گردشگری دریایی  و توسعه حمل و نقل دریایی است.

نوراله اسعدی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی متولی طرح گردشگری ایمن است بیان کرد: ایمن سازی سفرهای دریایی از مسایل حیاتی برای گردشگران است که همواره مورد توجه مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی قرار داشته است.

وی افزود: بندر خرمشهر از طرح‌ها و ایده‌های سرمایه‌گذاران در جهت گردشگری دریایی و اجرای اصول ایمنی دریایی حمایت می‌کند و سرمایه گذاران نیز با توجه به وجود زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای گردشگری دریایی در حوزه های مختلف گردشگری دریایی سرمایه گذاری کنند.

وی یکی از مزیت های شهرستان خرمشهر را گردشگری دریایی در اروند و کارون بیان کرد و گفت: در نوروز گذشته ۱۴۸هزار نفر از طرح گردشگری دریایی در اروند و کارون بهره‌مند شدند.

نخستین اسکله خرمشهر در سال ۱۳۰۸ خورشیدی و در جریان پهلوگرفتن یک فروند اقیانوس‌پیما به بهره‌برداری رسید. 

بندر خرمشهر یکی از بنادر کانتینری کشور در خلیج فارس بوده و به دلیل همجواری با کشور عراق، یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و سیاسی محسوب می‌شود که با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان و صنایع فولاد خوزستان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در آن فراهم است. 

توسعه پایانه بندر خرمشهر و ساخت یک پایانه استاندارد در زمینی به وسعت ۳۰ هکتار در دستور کار قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.