| کد خبر: 202838 |

ورود کمپین موتورسوار خوب به فاز میدانی و آموزشی

مدیرکل امور آموزش‌های شهروندی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از آغاز فاز میدانی و آموزش موتورسوار خوب از هفته آینده خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل امور آموزش‌های شهروندی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از آغاز فاز میدانی و آموزش موتورسوار خوب از هفته آینده خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، مجتبی دانشور با بیان این خبر گفت: فاز میدانی و آموزشی کمپین موتورسوار خوب به همت معاونت اجتماعی و همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در ۵ منطقه دنبال خواهد شد.

وی افزود: مخاطب کارگاه‌های آموزشی دانش آموزان و و زنان خانه‌دار هستند که در واقع به آن‌ها آموزش داده می‌شود تا به عنوان سفیران کمپین "موتوسوار خوب"، نکات ایمنی لازم را به اطرافیان خود از قبیل پدر یا برادر و یا پسرانشان که راکب موتور هستند یادآوری کنند.

مدیرکل امور آموزش‌های شهروندی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: استفاده از کلاه ایمنی، عدم ورود به خط ویژه، پیاده‌راه، تونل و ... نکات آموزشی این کلاس‌ها هستند و کودکان آموزش دیده پس از این دوره برچسب‌هایی را روی کلاه و یا موتور راکبانی که قوانین را رعایت می کنند، می چسبانند و آن‌ها را به عنوان موتورسوار خوب به جامعه معرفی می‌کنند.

 وی با اشاره به اینکه فاز عملی و آموزشی کمپین موتورسوار خوب در ۵ منطقه که ساکنان آن برای تردد شهر از موتورسیکلت استفاده می‌کنند، اجرا می‌شود، گفت: این کمپین بیشتر روی فرهنگ‌سازی تمرکز دارد. براساس جلسات مختلفی که با راهنمایی و رانندگی، استارتاپ‌های فعال در حوزه موتورسواران و حتی خود موتورسواران برگزار شد و از طرفی با توجه به اینکه تجربه کمپین‌های پیشین نشان داده که برخوردهای سلبی، موفق نبوده‌اند، این کمپین با هدف فرهنگ سازی و ترویج رفتارهای خوب موتورسواری، جامعه هدف را به سوی قانون‌مداری هدایت می‌کند.

دانشور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از موتورسوارها از موتور به عنوان وسیله امرار معاش استفاده می‌کنند،  موتورسواران قانون‌مدار با عنوان موتورسوار قهرمان خانواده، معرفی می‌شوند.

بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، وی یکی از ویژگی‌های شاخص کمپین را توجه به محیط پیرامونی موتور سواران برشمرد و گفت:  در این راستا از ظرفیت فرزندان و همسران موتورسواران به عنوان مروجین این کمپین استفاده می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.