| کد خبر: 202836 |

◄ فیلم| سرقت اموال عمومی و خطرات جانی برای شهروندان

بر اساس آمارهای موجود سالانه بیش از ۷ هزار درپوش دزدیده می‌شود که این کار جدای از خسارت مالی که به اموال عمومی وارد می‌کند برای شهروندان نیز خطرات جانی دارد.

تین نیوز

به‌تازگی فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که فردی را در حین سرقت درپوش فاضلاب نشان می‌دهد.

به گزارش تین نیوز، کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش به این اقدام، آن را یک جنایت اجتماعی توصیف کرده‌اند.

یکی از کاربران در این مورد نوشت: این کار فقط یک دزدی نیست بلکه یک جنایت اجتماعی است اگر یک کودک یا یک فرد سالخورده و یا دوچرخه سوار و یا موتورسیکلت در این چاه بدون درپوش سقوط کند چه خواهد شد؟

به گزارش تین نیوز، بر اساس آمارهای موجود سالانه بیش از ۷ هزار درپوش دزدیده می‌شود که این کار جدای از خسارت مالی که به اموال عمومی وارد می‌کند برای شهروندان نیز خطرات جانی دارد.

بر اساس اعلام کارشناسان، علت اصلی دزدیده شدن این درپوش‌ها امکان بازیافت و فروش ‌آن‌ها به عنوان ضایعات است و بر همین اساس جایگزینی آنها با درپوش‌های غیرقابل بازیافت یکی از راهکارهای مبارزه با این معضل است که در چند سال اخیر افزایش نیز یافته است.

برای نمونه می‌توان به اظهارات مدیر بخش فاضلاب شرکت آبفای یکی از استان‌ها اشاره کرد که مهرماه امسال به ایرنا گفته بود: ۲هزار و ۵۰۰ درب  فاضلاب، طی مدت ۶ ماه در این استان به سرقت رفته است.

وی افزوده بود: درپوش‌های فاضلاب قابلیت بازیافت دارند از این رو سارقان با سرقت آنها به دنبال فروش و کسب درآمد هستند و در چند ماهه اخیر روزانه به طور متوسط ۱۵۰ درب منهول فاضلاب در این شهر به سرقت رفته که ضررهای مادی بسیاری را به شرکت آبفا تحمیل کرده است.

وی گفته بود: پیش از این به صورت موردی در برخی نقاط درپوش‌های کامپوزیتی و بتن پلیمری نصب شده بود اما آمار بالای سرقت درپوش‌های فاضلاب ما را بر آن داشت که این نوع درها را جایگزین درهای چدنی کنیم.

حجم ویدیو: 4.73M | مدت زمان ویدیو: 00:00:58 دانلود ویدیو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.