| کد خبر: 202832 |

۶۰ درصد وسایل نقلیه عمومی در تهران فرسوده و آلاینده اند

رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور ناجا با اشاره به عقب ماندگی نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: بیش از ۶۰ درصد وسایل نقلیه عمومی فعال در کلانشهر تهران فرسوده و آلوده کننده اند.

تین نیوز

رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور ناجا با اشاره به عقب ماندگی نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: بیش از ۶۰ درصد وسایل نقلیه عمومی فعال در کلانشهر تهران فرسوده و آلوده کننده اند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ محمد باقر سلیمی در یک برنامه رادیویی درباره راه های دستیابی به آسمان پاک ، حمل و نقل را نیاز ضروری زندگی های امروزی خواند و گفت: یکی از پسامدهای ناخوشایند ترافیک، بحث آلوده کننده های زیست محیطی و به ویژه هواست.

وی با بیان اینکه منابع آلوده کننده هوا طبق نظر کارشناسان به دو دسته تقسیم می شود گفت: منابع آلاینده ثابت شامل صنعت، کارخانجات و مصارف خانگی و منابع آلاینده متحرک نیز شامل وسایل نقلیه با سهم ۷۰ درصدی است.

رئیس پلیس ترافیک شهری ناجا با اشاره به اینکه موتورسیکلت ها و خودروها شاخص ترین سهم را در آلوده کردن شهرها دارند گفت: کامیون ها و خودروهای دیزل با سوخت گازوئیلی و در درجه بعدی موتورسیکلت ها بیشترین نقش را در آلودگی هوا دارند.

سرهنگ سلیمی سفرها و آمد و شدها را منشأ همه آلودگی های هوا دانست و مطرح کرد: برای اجرای هر برنامه در کلانشهرها باید سفر را هدف قرار داد و واحد کوچک حمل و نقل را مدیریت کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مدیریت تقاضای سفر در سطح جهانی به شدت مطرح است و کشورها تمام ظرفیت خود را برای این کار به کار می گیرند افزود: متولیان و طراحان شهری باید با استفاده از سیستم های IT و دولت الکترونیک و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در دسترس و ارزان، انجام سفرهای شهری با حمل و نقل پاک را ترویج کنند.

 

رئیس پلیس ترافیک شهری افزایش ۲۰۰ درصدی خودروها و افزایش ۱۲۰ درصدی موتورسیکت ها طی ۱۰ سال اخیر را حاکی از ادامه رشد تقاضای سفر دانست و گفت: توجه به مدیریت تقاضای سفر به شدت ضروری است.

 

وی معتقد است که ارتقای استانداردهای خودروها و اصلاح فرآیند سوخت به ویژه در موتورسیکلت های کاربراتوری و تبدیل آن ها به موتورسیکلت های برقی ما را در دستیابی به نتیجه مطلوب و کاهش روزهای آلوده کمک خواهد کرد.

سرهنگ سلیمی با اذعان به عقب ماندگی نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: بیش از ۶۰ درصد وسایل نقلیه عمومی فعال در کلانشهر تهران فرسوده و آلوده کننده است اما پلیس در حد توان و ظرفیت های قانونی خود به این موضوع پرداخته و مطالبه گری هم کرده است.

رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور ناجا با اشاره به اهمیت استانداردسازی سوخت و خودروها تصریح کرد: طبق قانون تا زمانی که سازمان استاندارد و محیط زیست برای هر وسیله نقلیه موتوری تاییدیه صادر کنند ما هم موظف به ارائه خدمات شماره گذاری و تردد هستیم اما استانداردهای ما معیارهای حداقلی اند و ارتقای آن ها واجب است.

سرهنگ سلیمی ضمن اشاره به نقش کلیدی مردم در کاهش آلودگی هوا تأکید کرد: شهروندان سفرهای زائد را به حداقل ممکن برسانند و از حمل و نقل عمومی بیشتر استفاده کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.