| کد خبر: 202770 |

توسعه حمل و نقل ریلی برای کاهش آلودگی هوا

استاندار تهران با اشاره به سهم ۶۰.۸ درصدی منابع متحرک در آلودگی هوای تهران بر ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی برای کاهش آلودگی هوا تاکید کرد.

تین نیوز

استاندار تهران با اشاره به سهم ۶۰.۸ درصدی منابع متحرک در آلودگی هوای تهران بر ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی برای کاهش آلودگی هوا تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم حفاری تونل اسلامشهر با اشاره به اهمیت حمل و نقل ریلی در استان تهران اظهارکرد: با همراهی و تلاش مسئولان استان و شهرستان شرایطی فراهم شده تا در سالروز میلاد حضرت زینب(س) شاهد عملیا حفاری مکانیزه مترو اسلامشهر باشیم.

وی ادامه داد: قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار این پروژه است که توان علمی و مهندسی خاصی را در بعد سازندگی دارد بر این اساس بیمارستان شهدای تجریش نیز با ۸۱۰ تخت بیمارستانی ایجاد شده است و قرارگاه خاتم موعد مقرر و زمان برنامه ریزی پروژه را تحویل می‌هد.

استاندار تهران ضمن تقدیر از شهردار و فرماندار اسلامشهر به جهت پیگیری این پروژه عنوان کرد: با پیگیری انجام شده شرایطی فراهم شده که این پروژه از شهرداری تهران به شهرداری اسلامشهر انتقال داده شود که پس از این اقدام کارها با نظم و سرعت بیشتری انجام می شد.

محسنی بندپی با اشاره به پیگیری راه حل‌های تامین مالی این پروژه گفت: حمل و نقل مترویی در نظام ترافیکی اهمیت خاص دارد و در راستای عدالت اجتماعی و می تواند نقش موثری در افزایش سرمایه اجتماعی داشته باشد.

بندپی تاکید کرد: منابع آلایندگی هوا به ویژه ذرات معلق زیر 2.5 میکرون مشکلات زیادی را برای سلامت جامعه ایجاد می کند که ۶۰.۸ درصد این آلودگی به منابع متحرک برمی گردد که از این میزان ۳۳ درصد به مصرف سوخت های دیزلی مثل اتوبوس ها، ۲۸ درصد به خودرهای بنزین سوز و ۱۷ درصد به صنایع و نیروگاه ها بر می‌گردد.

۱۷ هزار شغل جدید در شهرستان اسلامشهر ایجاد شده است

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد: طبق مصوبه شورای ترافیک استان پروژه مترو اسلامشهر که پروژه انتقالی است و تبادلی شدن این خطوط به نفع مردم نیست.

 وی در ادامه با اشاره به سال رونق تولید افزود: در سال رونق تولید اقدامات ارزشمندی در سطح شهرستان اسلامشهر انجام شده و در همین راستا نیز ۱۷ هزار شغل جدید در این شهرستان ایجاد شده که نقش موثری در آسایش رفاه و سلامت مردم دارد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: رونق تولید آن‌گاه به سرانجام می‌رسد که همه با وحدت رویه و هم افزایی در راستای اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی حرکت کنیم تا بتوانیم با احصاء مشکلات زمینه را برای تحقق رونق تولید فراهم کنیم.

وی ادامه داد: اگر حمل و نقل عمومی ارتقا پیدا کند و خطوط ریلی به ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر تهران مجهز شود در ارتقاء سلامت جامعه نقش دارد و از تعطیلی هایی که مشکلاتی را برای سیستم آموزشی به همراه دارد جلوگیری می‎شود.

وی با اشاره به اینکه مترو در سلامت آحاد جامعه نقش ویژه دارد افزود: در استان تهران مترو اسلامشهر ضروری است همچنین خطوط ریل باس در شهرستان های غرب استان پیگیری می شود و چهار خطه کردن خطوط قرچک و ورامین نیز در دستورکار قرار دارد.

استاندار تهران سپس تاکید کرد: امید است چنین همایش‌هایی برای دیگر پروژه های اسلامشهر از جمله تامین آب آشامیدنی با اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی و همچنین پروژه های مربوط به رونق تولید  دنبال شود.

محسنی بندپی همچنین عنوان کرد: قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار پروژه بازوی اجرایی دولت محسوب می شود که جهت رفاه و برخورداری مردم از پروژه های مختلف پیش قدم شده است.

وی ادامه داد: قرارگاه خاتم اعلام کرده که پول نقد نمی خواهیم و اوراق نیز قبول می کنند و این آمادگی  قرارگاه خاتم شرایط را برای دولت فراهم کرده تا از تمام ابزار و منابع مالی برای تامین این پروژه استفاده کند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، استاندار تهران تصریح کرد: در بودجه سال آینده ۳۰ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده و در کمیسیون تلفیق نمایندگان پیگیر باشند تا این اعتبار به ۱۰۰ میلیارد تومان برسد ضمن اینکه طبق پیگیری‌ها از منابع در اختیار استانداری به این پروژه ملی، استانی و شهرستانی کمک می‌شود تا در زمان مقرر افتتاح شود و سرعت قابل قبولی داشته باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.