| کد خبر: 202698 |

مطالعه و اجرای بیش از ۵۰۰ کیلومتر خطوط مترویی در کلانشهرها

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: هم اکنون بیش از ۵۰۰ کیلومتر خطوط مترویی مصوب در کلانشهرها در حال مطالعه و اجرا است که برهمین اساس حدود ۲۰۰۰ کیلومتر خطوط ریلی برای اجرای این پروژه ها نیازمند است.

تین نیوز

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: هم اکنون بیش از ۵۰۰ کیلومتر خطوط مترویی مصوب در کلانشهرها در حال مطالعه و اجرا است که برهمین اساس حدود ۲۰۰۰ کیلومتر خطوط ریلی برای اجرای این پروژه ها نیازمند است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از  ایسنا مهدی جمالی نژاد  از امضای تفاهمنامه همکاری سازمان شهرداری‌ها و کارخانه ذوب آهن در زمینه تولید و تأمین ریل موردنیاز مجموعه‌های قطار شهری کشور خبر داد و گفت: امضای این تفاهمنامه در جهت تحقق اهداف عالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در زمینه توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری و حومه، نگاه ملی مجموعه وزارت کشور در حمایت از صنایع داخلی کشور، استفاده حداکثری از توانمندی‌های بومی و ایجاد ظرفیت‌ و توانمندی‌ تولید ریل در شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان طی فرآیند ارزشمند طی شده در سال‌های اخیر صورت گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد که با امضای این تفاهمنامه و تعامل و همکاری متقابلی که میان دولت، مدیریت شهری و صنعت ایجاد خواهد شد، علاوه بر توسعه حمل و نقل عمومی شهری که از دغدغه‌های مردم و اولویت‌های همه مسوولان است و تاثیر زیادی بر کاهش آلودگی شهرهای بزرگ دارد، شاهد توسعه و حمایت از تولید ملی ریل مورد نیاز خطوط مترویی کلانشهرهای کشور باشیم.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه تامین تجهیزات مورد نیاز قطارشهری از اولویت‌های اصلی دولت است، تاکید کرد: بهره‌گیری از توانمندی شرکت‌های داخلی در توسعه خطوط و ایستگاه‌های قطار شهری و تامین تجهیزات مورد نیاز آن‌ها از جمله واگن‌های مترو با استفاده از توان داخلی در اولویت وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قرار دارد.

وی اضافه کرد: در راستای اجرایی شدن مفاد این تفاهمنامه، اطلاعات مربوط به ریل موردنیاز قطار شهری‌ها توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور استخراج و پس از برآورد لازم  سعی می‌کنیم در اسرع وقت، زمینه انعقاد و مبادله قرارداد واحد هر یک از قطار شهری‌ها با شرکت ذوب آهن اصفهان را فراهم کنیم.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مناسبی در شرکت‌های تولیدکننده داخلی وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به نیاز شهرداری‌ها به تامین ماشین آلات و تجهیزات حوزه کاری آن‌ها از جمله توسعه خطوط قطارشهری، تلاش کردیم با امضای این تفاهمنامه زمینه حضور بخش خصوصی داخل کشور را به عنوان موتور اصلی تامین کننده این نیازها فراهم کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، وی در پایان گفت: هم اکنون بیش از ۵۰۰ کیلومتر خطوط مترویی مصوب در کلانشهرها در حال مطالعه و اجرا است که برهمین اساس حدودا ۲۰۰۰ کیلومتر خطوط ریلی برای اجرای این پروژه‌ها نیازمند است که در مرحله اول برای خطوط ریلی در حال ساخت هزار کیلومتر برای دو سال آینده نیازمندیم که باید از سوی کارخانه ذوب آهن تهیه شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.