| کد خبر: 202675 |

نوسازی ناوگان تاکسیرانی چشم انتظار تسهیلات ارزان قیمت

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری گفت: نوسازی ناوگان تاکسیرانی در انتظار اعطای تسهیلات ارزان قیمت است و این موضوع را به وزارت کشور و دولت اعلام کرده‌ایم، اما هنوز به جمع بندی نرسیده است.

تین نیوز

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری گفت: نوسازی ناوگان تاکسیرانی در انتظار اعطای تسهیلات ارزان قیمت است و این موضوع را به وزارت کشور و دولت اعلام کرده‌ایم، اما هنوز به جمع بندی نرسیده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، مرتضی ضامنی افزود: به دلیل افزایش حدود ۱۱۰ برابری قیمت خودرو و نبود تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی روند نوسازی بسیار کند شده و نوسازی این ناوگان نیازمند اعطای تسهیلات ارزان قیمت است و و رقم پیشنهادی ما برای این تسهیلات حداقل ۵۰ میلیون تومان است تا رانندگان تاکسی با برخورداری از آن بتوانند خوردوهای تاکسی خود را نوسازی کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر اعطای تسهیلات ارزان قیمت باید ارزش گواهی اسقاط برای نوسازی تاکسی ها افزایش یابد و به هربرگ پنج میلیون تومان و در مجموع به ۱۰ میلیون تومان برسد و این درحالیست که ارزش هربرگ گواهی اسقاط ۲ و نیم میلیون تومان است.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌ شهری کشور گفت: یکی از مشکلات موجود در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی، انباشت تعداد زیاد تاکسی‌های فرسوده است به طوری که اکنون ۱۵۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور داریم.

وی ادامه داد: اگر اقدامات لازم برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی انجام نشود، تعداد تاکسی های فرسوده کشور تا پایان امسال به ۱۹۲ هزار تاکسی می‌رسد و در سال ۱۴۰۰ تعداد تاکسی‌های فرسوده به ۲۴۳ هزار دستگاه خواهد رسید.

ضامنی در مورد جزییات نوسازی ۱۰ هزار تاکسی در سال ۹۸ افزود: طرح نوسازی تاکسی‌ها از بهمن سال ۹۵ به عنوان یک طرح ملی و با مشارکت تمام سازمان‌های ذیربط آغاز و در ابتدای سال ۹۷ تعداد ۶۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شد و این یک رکورد در نوسازی ناوگان تاکسیرانی بود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌ شهری کشور افزود: سال گذشته با مشکلات شدیدی مواجه شدیم و شرکت خودروسازی به تعهدات خود برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی عمل نکرد و فقط ۱۵۰۰ دستگاه تحویل گرفتیم و با توجه به اینکه امسال روند تولید خودرو بهتر شده است، تفاهنامه نوسازی ۱۰ هزار تاکسی را با شرکت خودروساز (ایران خودرو) منعقد کردیم که امیدواریم این روندنیز سرعت بیشتر بگیرد.

طرح نوسازی تاکسی ها فرسوده چندین سال متوقف شده بود تا اینکه از ابتدای سال ۹۵ دوباره این طرح با قرار نوسازی ۹۰ هزار دستگاه تاکسی از ناوگان تاکسیرانی شروع و قرار شد که با حجم ۱۸۶ هزار دستگاه تاکسی که به سن فرسودگی ۱۰ سال بر اساس قوانین موجود مصوبه هیات وزیران رسیده بودند، این نوسازی انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.