| کد خبر: 202661 |

◄ نگاهی به مشخصات مترو شهر جدید هشتگرد

فردا (10 دی‌ماه) قطار برقی کرج - هشتگرد با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید از همین رو قصد داریم نگاهی به مشخصات فنی و آماری مترو شهر جدید هشتگرد بیندازیم.

تین نیوز

فردا (10 دی‌ماه) قطار برقی کرج - هشتگرد با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید از همین رو قصد داریم نگاهی به مشخصات فنی و آماری مترو شهر جدید هشتگرد بیندازیم.

به گزارش تین نیوز، محل اجرای این پروژه در استان البرز؛حدفاصل گلشهر کرج تا شهر جدید هشتگرد (به موازات و در مجاورت اتوبان کرج-قزوین) است.

مترو هشتگرد با اعتباری بالغ بر 9 هزار و 700 میلیون ریال ساخته شده که پیش‌بینی می‌شود که تا سال 1415 سقف جمعیت این منطقه به 680 هزار نفر برسد.

حداکثر سرعت قطار مترو هشتگرد 140 کیلومتر در ساعت خواهد بود که از ایستگاه مترو صادقیه تا شهر جدید هشتگرد 40 دقیقه فاصله است.

156633103

جابه‌جایی 250 هزار مسافر در روز یکی دیگر از موارد حائز اهمیت در این پروژه است. در خصوص مشخصات فنی این پروژه می‌توان به طول خط 25/82 کیلومتری آن با 17 پل و 60 آبرو اشاره کرد. نوع مسیر مترو هشتگرد دو خطه با 2 ایستگاه خواهد بود.

در خصوص سایر ویژگی‌های این پروژه  می‌توان به راه‌آهن برقی سریع‌السیر با ولتاژ 25kv و ناوگان دوطبقه push-pull ، پیشرفته‌ترین سیستم‌های کنترل، سیگنالینگ و مخابرات روز دنیا، بزرگ‌ترین ایستگاه روزمینی مترو در ایران (ایستگاه پایانی هشتگرد)، مجاورت با اتوبان کرج-قزوین- به‌عنوان یک پایلوت برای پروژه‌های برقی کردن راه‌آهن در ایران اشاره کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.