| کد خبر: 202459 |

از سوی معاون سابق شهردار تهران مطرح شد:

◄ دو پیشنهاد برای بهبود وضعیت معیشت تاکسیرانان

معاون سابق حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیشنهاد داد با توجه افزایش قیمت بنزین، یا دولت ماهیانه مبلغی به تاکسیرانان یارانه پرداخت کند یا شهرداری لایحه افزایش نرخ تاکسی‌ها را که قبلاً تهیه شده بود با قید 2 فوریت تقدیم شورا کند.

تین نیوز

معاون سابق حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیشنهاد داد با توجه افزایش قیمت بنزین،  یا دولت ماهیانه مبلغی به تاکسیرانان یارانه پرداخت کند یا شهرداری لایحه افزایش نرخ تاکسی‌ها را که قبلاً تهیه شده بود با قید د فوریت تقدیم شورا کند.

به گزارش تین نیوز، محسن پورسید آقایی در گفت و گو با خبرنگار این شبکه خبری بیان کرد: بعد از گران شدن بنزین دولت همه تلاش خود را به‌کار برده تا قیمت‌ها بالا نرود. اما به چه قیمتی و از جیب چه کسانی؟

وی افزود: دولت درآمد زیادی از افزایش قیمت بنزین به‌دست آورده که سهم افزایش درآمد فروش داخلی آن‌را به یارانه کمک معیشتی اختصاص داده و درآمد حاصل از صادرات بنزین ناشی از صرفه‌جویی را نیز برای خود برداشته است (20 میلیون لیتر در روز که سالانه حدود 36 هزار میلیارد تومان می‌شود).

او اظهار کرد: اما این وسط به سایرین می‌گوید حق ندارید قیمت خود را حتی به اندازه اثر واقعی این افزایش تغییر دهید که یک نمونه آن کرایه تاکسی‌ها است.

این کارشناس تاکید کرد: در این بین شهرداری و شورای شهر نیز چون نمی‌خواهند کاسه و کوزه افزایش قیمت‌ها سر آنان شکسته شود دیواری کوتاه‌تر از تاکسیرانان پیدا نکرده‌اند و آن‌چنان شعار می‌دهند تا پایان سال هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت که گویا از منافع خود گذشته‌اند و ایثار می‌کنند در حالی‌که این سبد معیشت تاکسیرانان است که کوچکتر شده است.

به گزارش تین نیوز، پورسید آقایی افزود: اگر حکومت در مقابل تبعات تصمیمات خود رفتار منطقی نداشته باشد بیشتر منجر به هرج و مرج و بی‌اعتمادی خواهد شد و این افتخار نیست که به اقشار ضعیف‌تر زور بگوید و از جیب آنان برای خود ژست مردم‌داری بگیرد.

 وی  بیان کرد: دولت، یا باید ماهیانه به اندازه 200 هزار تومان به تاکسیرانان یارانه پرداخت کند (البته به‌جای پرداخت نقدی می‌تواند سهم بیمه تاکسیرانان را به‌عهده بگیرد) یا شهرداری باید لایحه افزایش نرخ تاکسی‌ها را که قبلاً تهیه شده بود حداقل به اندازه اثر تغییر قیمت بنزین از 1000 تومان به 1500 تومان با قید 2 فوریت تقدیم شورا کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.