| کد خبر: 202454 |

نبود تجهیزات علت تاخیر در شناسایی بوی نامطبوع تهران

عضو شورای شهر تهران گفت: شناسایی منشا بوی نامطبوع تهران در سیستم مدیریت شهری قابل حل است.

تین نیوز

عضو شورای شهر تهران گفت: شناسایی منشا بوی نامطبوع تهران در سیستم مدیریت شهری قابل حل است.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید آرش حسینی میلانی، با اشاره به انتشار بوی نامطبوع در شهر تهران در هفته‌های اخیر گفت: بحث‌های محیط زیستی به دو حوزه طبیعی و انسانی تقسیم می‌شود که بخش طبییعی آن مربوط به حوزه حیات وحش و مراتع است و بخش انسانی هم مربوط به بارگزاری‌ها و فعالیت‌های کارخانه‌ها و خودرو‌ها است که موجب آلودگی می‌شود.

حسینی میلانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بوی متساعد شده در هفته‌های اخیر تا چه میزان به گسل‌های شهر تهران ارتباط دارد، گفت: شباهتی بین این بو و گاز‌هایی که از گسل‌های شهر تهران منتشر می‌شود وجود ندارد و باید به دنبال منبعی دیگر بود.

عضو شورای شهر تهران افزود: سازمان محیط زیست به عنوان مدافع حقوق عامه وظیفه دارد نسبت به این موضوع هشدار دهد و در صورت لزوم آن را به قوه قضائیه ارجاع دهد.


او با بیان اینکه برخی تهدیدات محیط زیستی هم مربوط به امنیت کشور است گفت: برای مثال ممکن است یک آلودگی به طور غیر مترقبه در پشت یک سد وجود داشته باشد که در این وضعیت کمیته‌ای اضطراری تشکیل می‌شود و سازمان پدافند غیر عامل هم وارد عمل می‌شود. اما در مورد آلودگی و بوی بد ابتدا اداره سلامت و وزارت بهداشت وارد عمل می‌شود و فورا گزارشاتی می‌دهند که مشخص می‌کند این بو چقدر سلامتی مردم را تهدید می‌کند، ولی وقتی بررسی‌ها نشان می‌دهد خطری برای سلامتی مردم وجود ندارد به طور طبیعی آرامش خاطر ایجاد می‌شود.

 

حسینی میلانی با تاکید بر اینکه برای شناسایی منشا بو هر حوزه‌ای باید کار خودش را انجام دهد، گفت: تاخیری که برای اعلام منشا بو صورت گرفته بخاطر نبود تجهیزات و ساماندهی لازم بوده است و، چون پارسال فقط یک بار این بو احساس شد نتوانستند میزان گاز را اندازه گیری کنند، اما کیفیت بو در آزمایشگاه‌ها بررسی شد.

عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: این مسئله در سیستم مدیریت شهری قابل حل است و اگر مورد خاصی باشد از دستگاه‌های دیگر هم می‌توان کمک گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.