| کد خبر: 202412 |

وزیر راه و شهرسازی: ۲۴۰ هزار نفر متقاضی مسکن ملی شدند

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۴۰ هزار متقاضی برای طرح اقدام ملی مسکن در سطح کشور ثبت‌نام کردند. محمد اسلامی روز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی طرح اقدام ملی مسکن مازندران در ساری افزود: در مجموع در قالب طرح اقدام ملی مسکن حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح شهرهای ایران با مشارکت متقاضیان ساخته می شود.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۴۰ هزار متقاضی برای طرح اقدام ملی مسکن در سطح کشور ثبت‌نام کردند.  محمد اسلامی روز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی طرح اقدام ملی مسکن مازندران در ساری افزود:  در مجموع در قالب طرح اقدام ملی مسکن حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح شهرهای ایران با مشارکت متقاضیان ساخته می شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل ازایرنا، وی اضافه کرد : حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام  ملی در بافت فرسوده و مابقی در سایر اراضی پیش بینی با مشارکت مردم احداث خواهد شد و این وزارتخانه نیز کار نظارت بر ساخت این واحد ها را انجام می دهد.

به گفته وی، متقاضیان ساخت مسکن ملی در بافت فرسوده از تسهیلات یارانه ای تا سقف ۵۰ درصد وام مورد نیاز برخوردار خواهند شد.

وزیر راه و شهرسازی  خاطرنشان کرد: براساس تفاهمنامه بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن این نهاد حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر را  اجرایی می کند.

اسلامی در مورد مقایسه طرح اقدام ملی مسکن با مسکن مهر دولت گذشته گفت: طرح اقدام ملی مسکن متقاضی محور بوده به طوری که مردم سازنده اصلی مسکن هستند و ما ضمن نظارت، کارهای پشتیبانی را انجام می دهیم.

وی اضافه کرد : در بخش مسکن مهر ما همچنان با تعداد زیادی واحدهای مسکونی بدون متقاضی مواجه ایم که با وجود پایان این طرح همچنان این واحدها متقاضی ندارند و این در حالیست که در طرح ملی ما متقاضی ثبت نامی دارای شراط داریم .

اسلامی یکی از این پشتیبانی ها را ارایه کارت اعتیاری مصالح ساختمانی بیان کرد که با این کارت مصالح ساختمانی ارزان قیمت در اختیار متقاضیان ساخت قرار می گیرد.

وی در مورد برخی نابسامانی در مسکن مهر تحویلی به خصوص کمبود زیرساخت ها گفت: مالکان این واحدها باید بخشی از این مشکلات زیرساختی را از پیمانکاران طلب کنند و علاوه بر آن برای انعقاد قرارداد نیز به بانک عامل مراجعه نمایند.

همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی به مازندران عملیات اجرایی  ۲هزار و ۳۰۹واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در این استان شروع شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.