| کد خبر: 202307 |

خلبانان و مهمانداران فرانسوی هم به اعتصاب‌ها می‌پیوندند

به دنبال اعتصاب سه هفته اخیر کارکنان بخش حمل‌ونقل شهری و ریلی در فرانسه در اعتراض به اصلاح نظام بازنشستگی، در اقدامی جدید، اتحادیه‌های خلبانان و مهمانداران هواپیما نیز اعلام کرده‌اند که می‌خواهند به جمع معترضان بپیوندند.

تین نیوز

به دنبال اعتصاب سه هفته اخیر کارکنان بخش حمل‌ونقل شهری و ریلی در فرانسه در اعتراض به اصلاح نظام بازنشستگی، در اقدامی جدید، اتحادیه‌های خلبانان و مهمانداران هواپیما نیز اعلام کرده‌اند که می‌خواهند به جمع معترضان بپیوندند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، اصلاح نظام بازنشستگی، از وعده‌های انتخاباتی امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور بوده و بر تحقق آن اصرار دارد.

نشست دیروز(دوشنبه دوم دی‌ماه) اتحادیه‌ها با وزیر حمل‌ونقل و « لوران پیترازوسکی » مسئول جدید حقوق بازنشستگی فرانسه نتیجه‌ای نداشت و دو اتحادیه خلبانان و مهمانداران هواپیما نیز اعلام کردند که از سوم ژانویه ۲۰۲۰/ ۱۳دی ۹۸ به صف اعتصاب‌ها علیه اصلاحات حقوق بازنشستگی می‌پیوندند.

تارنمای « ایر ژورنال » نشریه تخصصی فرانسوی در صنعت حمل‌ونقل هوایی که اطلاعات مربوط به شرکت‌های هواپیمایی، هواپیماها، مسیرهای جدید و سایر اخبار مربوط به صنعت هوانوردی غیرنظامی را منتشر می‌کند، روز سه‌شنبه نوشت: جای شگفتی نیست که نشست دیروز اتحادیه‌ها با وزیر حمل‌ونقل و مسئول حقوق بازنشستگی فرانسه، هیچ نتیجه‌ای به دنبال نداشته است.

اتحادیه ملی خلبانان خطوط هوایی فرانسه (SNPL) با تاکید بر حفظ حداقل سن بازنشستگی و پرداخت حق بیمه کامل، نسبت به اعتصاب‌ها از جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ پیش از پایان هفته تعطیلات سال نو میلادی هشدار داده است.

 

«ایو دِئه» رئیس این اتحادیه به شبکه تلویزونی « ب.اف.ام » گفته مواردی وجود دارد که می‌تواند اعلامیه اعتصاب را تغییر دهد. او بدون اشاره به جزئیات اقدام اتحادیه ملی خلبانان خطوط هوایی فرانسه گفت که احتمال تاخیر در آغاز اعتصاب‌ها وجود دارد.

این اعتصاب از سوم تا ششم ژانویه پیش‌بینی شده است.

 

ادوارد فیلیپ نخست‌وزیر فرانسه چهارشنبه ۲۰ آذر، طرح اصلاح نظام بازنشستگی در این کشور شامل ۴۲ برنامه مجزا را رونمایی و اعلام کرد اصلاحات جزئی در بازنگری این طرح اولیه انجام خواهد شد.

براساس این طرح، فرانسوی‌های متولد پیش از سال ۱۹۷۵ مشمول این طرح نمی‌شوند و سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش می‌یابد. با این حال، معترضان به این طرح، ‌ از خواسته خود عقب‌نشینی نکرده و حذف کامل آن را خواستارند. اما دولت معتقد است به تعویق افتادن این طرح، هزینه‌ اجرای آن در دولت‌های آینده را دوچندان می‌کند.

 

تداوم اختلال در شبکه ریلی

با ورود به بیستمین روز اعتصاب‌ها، وضعیت برای کسانی که از قطار و مترو برای تردد استفاده می‌کنند همچنان مختل است.

با کاسته شدن از تعداد خطوط و قطارهای فعال همچون مترو، حجم عمده‌ای از ترددها و جابجایی‌ها توسط سیستم حمل‌ونقل اتوبوسی انجام می‌شود که انتظار می‌رود در تداوم اعتصاب‌ها، خطوط اتوبوس‌رانی نیز با اختلال مواجه شود.

خبرگزاری فرانسه امروز با اشاره به تداوم اختلال‌ها در شبکه حمل‌ونقل ریلی و شهری اعلام کرد که ۶ خط از ۱۶ خط مترو در پاریس بسته است.

شرکت راه‌آهن فرانسه باید در طول روز، گردش برنامه‌ریزی شده قطارهای مسافت‌های طولانی خود را برای روزهای پایان هفته(۲۸ و ۲۹ دسامبر/ هفتم و هشتم دی) به مناسبت تعطیلات کریسمس اعلام کند.

به گزارش «فرانس اینفو تی. وی» در ناحیه « اوورنی » فقط ۱۰ درصد قطارها فعال بوده و ۹۰ درصد دیگر فعالیتی ندارند. خودروهای شخصی جای قطارها را گرفته‌اند و امکان اختلال در شبکه اتوبوسرانی نیز وجود دارد.

ایستگاه قطار از پاریس به سمت لیون بسته شده  و نیمی از قطارها در مسیر «لورن» و «لوکزامبورگ» در «نانسی» حرکت دارند. در مسیر نانسی به لوکزامبورگ، ۶۸ قطار از مجموع ۱۴۹ قطار در تردد خواهند بود.

به گزارش فرانس اینفو تی وی، کارکنان شبکه اتوبوس‌رانی با رد تفاهم‌نامه ارائه شده از سوی دولت به آنها  اعلام کردند که این سند از نظر برخی نکات کافی نیست. رانندگان اعتصاب‌های خود را تداوم بخشیده و در شیفت‌های کاری خود حاضر نشدند.

شبکه اتوبوس رانی « سیتالیس » همچنان مختل است. این اختلال در پی توجه نکردن دولت به خواسته‌های معترضان ممکن است به دیگر خطوط نیز کشیده شود.

 

خسارت ۴۰۰ میلیون یورویی شرکت راه آهن از اعتصاب‌ها

نخستین ارزیابی‌ها از تاثیرات اعتصاب‌ها علیه حقوق بازنشستگی، از خسارت ۴۰۰ میلیون یورویی برای شرکت راه‌آهن فرانسه حکایت دارد.

 

« ژان پیر فاراندو » رئیس این شرکت به لوموند گفته، درگیری‌ها هنوز به پایان نرسیده و برای ارزیابی کامل بسیار زود است اما در مدت ۲۰ روز، ۴۰۰ میلیون یورو در گردش داریم که هنوز به نتیجه نرسیده است.

او هشدار داده که اعتصاب‌ها، حساب‌های سال ۲۰۱۹ این شرکت را به شدت تحت تأثیر قرار خواهد داد.

ورود پلیس به ماجرا

بر اساس ویدئوهایی منتشر شده از اعتصاب‌ها در روز گذشته، ورود پلیس به جمع اعتصاب‌گران با برخورد و ضرب و شتم آنها مواجه شده است.

اعتصاب‌ گسترده در فرانسه در اعتراض به اصلاح نظام بازنشستگی امروز(سه‌شنبه) وارد بیستمین روز متوالی خود شده و اعتصاب کنندگان اعلام کرده‌اند که قصد کوتاه آمدن ندارند و روند کنونی را تا تعطیلات کریسمس و حتی تا سال آینده ادامه خواهند داد.

معترضان قصد ندارند حتی در طول جشن‌های آغاز سال نو،  اعتصاب را متوقف کنند. دولت فرانسه نیز سفت و سخت بر اجرایی کردن برنامه اصلاحات خود پافشاری می‌کند و حاضر نیست در  برابر اعتصاب‌ها عقب‌نشینی کند.

دولت امروز قرار است برنامه‌های پیش‌بینی شده خود را برای ماه ژانویه از جمله برنامه‌های مربوط به تعطیلات سال نو اعلام کند که به نظر می‌رسد روزهای سخت‌تری را پیش‌رو داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.