| کد خبر: 202268 |

ادامه تلاش‌ها برای چهار خطه کردن مسیر ایلام - مهران

عملیات چهارخطه کردن و بهسازی مسیرهای باقیمانده جاده ایلام - مهران با پیشرفت فیزیکی مناسب و با شتاب و جدیت در مراحل پایانی کار است و تلاش‌ها در این زمینه ادامه دارد.

تین نیوز

عملیات چهارخطه کردن و بهسازی مسیرهای باقیمانده جاده ایلام - مهران با پیشرفت فیزیکی مناسب و با شتاب و جدیت در مراحل پایانی کار است و تلاش‌ها در این زمینه ادامه دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل ازایرنا، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام روز سه‌شنبه در بازدید از پروژه‌های راهسازی جاده ایلام - مهران  گفت: طول این پروژه ملی از میدان ارغوان تا پایانه مرزی مهران ۱۰۲ کیلومتر است که ۸۲ کیلومتر آن به صورت چهار خطه اجرا شده و ۲۰ کیلومتر باقیمانده در قالب سه قطعه در دست اقدام  است.

علی‌اصغر کاظمی افزود: در این مسیر پروژه تقاطع غیر همسطح ارغوان با ادامه دیوار کشی و احداث زیرگذر در حال تکمیل شدن است، در قطعه اول حد فاصل روستای مهدی‌آباد تا تقاطع ماربره چهار کیلومتر به صورت بزرگراه تکمیل و زیر بار ترافیک قرار دارد و هفت کیلومتر دیگر این قطعه نیز در دست احداث است.

یادآور شد: در این قطعه دو رشته تونل به طول ۷۴۰ و ۸۵۰ متر وجود دارد که حفاری تونل ۷۵۰ متری به پایان رسیده و پیمانکار در حال آماده سازی لاینینگ (پوشش بتونی) این تونل بوده و حفاری تونل  ۸۵۰ متری نیز با انجام ۵۶۰ متر در حال اجراست.

کاظمی با تشریح وضعیت قطعه دوم جاده ایلام - مهران گفت: این قطعه به طول ۱۹ کیلومتر حد فاصل ماربره تا تقاطع صالح‌آباد است که در مجموع ۱۵ کیلومتر آن تکمیل و زیر بار ترافیک قرار دارد و چهار کیلومتر باقیمانده نیز در دست اجراست.

وی اضافه کرد: در ادامه مسیر ساماندهی تقاطع صالح آباد به طول ۲.۵ کیلومتر به صورت همسطح انجام گرفته و تقاطع غیر همسطح آن با پیشرفت ۲۰ درصد در دست اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در خصوص قطعه سوم نیز گفت: ۲۵ کیلومتر از مسیر صالح‌آباد تا تقاطع سد شهید آل اسحاق به صورت چهار خطه انجام شده و هم اکنون تکمیل پل‌های بزرگ در منطقه کنجانچم در حال اجرا بوده و  اصلاح مسیر رفت نیز در این منطقه (کنجانچم ) انجام و برای تکمیل مسیر برگشت در حال برآورد و بررسی اجرای عملیات تکمیلی هستیم.

مرز رسمی مهران در جنوب باختری و فاصله ۹۵ کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی سفر گردشگران مذهبی در مناسبت‌های گوناگون دینی به مکان‌های مقدس کشورهای عراق و ایران است.

روزانه به طور میانگین و در شرایط عادی نزدیک به ۶ هزار زائر ایرانی و عراق از این گذرگاه مرزی به دو کشور سفر می‌کنند.

امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان‌های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم‌ترین عوامل استقبال زوار ایرانی عتبات عالیات عراق است.

در ایام اربعین امسال بیش از چهار میلیون نفر از مرز مهران تردد کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.