| کد خبر: 202085 |

تبدیل خانه وارطان به موزه معماری با تفاهم شهرداری و وزارت راه

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: فعالیت خانه گفتمان معماری متوقف شده است. از شهردار تهران می خواهیم با وزارت راه برای ادامه فعالیت خانه وارطان رایزنی کند.

تین نیوز

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: فعالیت خانه گفتمان معماری متوقف شده است. از شهردار تهران می خواهیم با وزارت راه برای ادامه فعالیت خانه وارطان رایزنی کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، علی اعطا عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکری پیش از دستور به موضوع تأسیس خانه گفتمان معماری پرداخت.

وی افزود: در سال ٩۴ تفاهم نامه ای تحت عنوان تاسیس خانه گفتمان معماری و شهر بین وزارت راه و شهرسازی و تشکل های ١٢ گانه معماری و شهرسازی منعقد شد.

اعطا درخصوص دلایل این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه به دنبال رسیدن به اهدافی همچون توسعه عرصه های دموکراتیک شهری به منظور اطلاع رسانی به شهروندان، آموزش،گفتمان سازی، منافع عمومی و ارتقا کیفیت زندگی و افزایش زیست پذیری شکل گرفته و در خانه وارطان فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه با فعال شدن خانه وارطان، این مجموعه مورد استقبال قرار گرفت، گفت: این خانه اخیرا که در فهرست میراث فرهنگی ثبت شده و در تملک دولت و وزارت راه و شهر سازی قرار دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: از سال ٩۴ فعالیت آن آغاز شده است. اما متاسفانه در روزهای پایانی هفته گذشته اخباری مبنی بر توقف فعالیت خانه گفتمان شهر و معماری منتشر شده است که جای نگرانی دارد.

عضو شورای شهر تهران گفت: انتشار این خبر، نگرانی هایی را در جامعه تخصصی معماری و شهرسازی ایجاد کرده است، با توجه به اینکه شکل گیری خانه گفتمان شهر و معماری در تابستان 1394، این بنای ارزشمند را به عرصه گفت و گوی مسئولان، متخصصان و شهروندان تبدیل کرده و مورد استقبال متخصصان و نهادهای مدنی قرار گرفته بود.

اعطا تاکید کرد: در همین راستا ضمن ابراز نگرانی از احتمال تداوم توقف فعالیت خانه گفتمان شهر و معماری به عنوان عرصه گفت‌‌‌و‌گوی شهروندان و متخصصین معماری و شهرسازی و نیز مسئولان و سیاستگذاران این حوزه، به عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شهر تهران درخواست دارم با توجه به برنامه های اولویت محور کمیسیون معماری و شهرسازی شورا، شهردار تهران ضمن مذاکره با وزیر راه و شهرسازی، زمینه تداوم فعالیت در خانه تاریخی وارطان در قالب موزه معماری و خانه معماران و شهرسازان، در چارچوب همکاری میان مدیریت شهری و وزارت راه و شهرسازی فراهم شود.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه توجه به این نکته ضروری است که ذیل تفاهم‌نامه مورد نظر که به امضای وزارت راه و شهرسازی و تشکل‌های ۱۲ تومان رسیده است علاوه بر امضای تشکل‌های ۱۲ گانه و وزیر وقت راه و شهرسازی امضای آقایان حناچی و مظاهریان به عنوان معاونین وقتی وزارتخانه به چشم می‌خورد که در حال حاضر در مدیریت شهری حضور دارند.

رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر افزود: حالا که به هر دلیل وزارت راه و شهرسازی با ادامه فعالیت این مجموعه موافق نیست، مناسب است شهردار تهران از فرصت حسن ارتباط با این وزارتخانه بهره کافی برده و ضمن توافق با وزیر راه و شهرسازی زمینه تداوم فعالیت این مجموعه را در قالب موزه معماری و خانه معماری و شهرسازان فراهم کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.