| کد خبر: 202084 |

طرح ملی مسکن ضمانت اجرایی داشته باشد

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: طرح ملی مسکن در شرایط کنونی ضمانت اجرایی ندارد، زیرا دولت در دو سال پایانی عمر خود قرار دارد و تضمینی نیست که دولت های آینده این پروژه را ادامه داده و تکمیل کنند.

تین نیوز

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: طرح ملی مسکن در شرایط کنونی ضمانت اجرایی ندارد، زیرا دولت در دو سال پایانی عمر خود قرار دارد و تضمینی نیست که دولت های آینده این پروژه را ادامه داده و تکمیل کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت،حسین مقصودی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح ملی مسکن، گفت: به نظر من طرح ملی مسکن، پروژه غیرواقعی است، از این جهت که وزارتخانه از آغاز طراحی و اجرا، طرح ملی مسکن را طرحی برای خانه دار کردن اقشار کم درآمد جامعه معرفی کرد اما در شرایط کنونی تنها متقاضیان پردرآمد و متمولان قادر به ثبت نام هستند.

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح ملی مسکن در شرایط کنونی ضمانت اجرایی ندارد، زیرا دولت در دو سال پایانی عمر خود قرار دارد و هیچ تضمینی نیست که دولت های آینده این پروژه را ادامه داده و تکمیل کنند، همان طوری که دولت های یازدهم و دوازدهم روند اجرای مسکن مهر را متوقف کردند.

اگر دولت به دنبال تولید مسکن و رفع کمبودها در این حوزه است، می بایست در چند سال اخیر پروژه مسکن مهر را تعیین تکلیف می کرد، اما متأسفانه این مسئله محقق نشده و بخشی از پروژه مسکن مهر از اولویت اجرا خارج شد، حال دولت چگونه می خواهد طرح جدیدی را همانند پروژه قبلی اجرایی کند

وی گفت: اگر دولت به دنبال تولید مسکن و رفع کمبودها در این حوزه است، می بایست در چند سال اخیر پروژه مسکن مهر را تعیین تکلیف می کرد، اما متأسفانه این مسئله محقق نشده و بخشی از پروژه مسکن مهر از اولویت اجرا خارج شد، حال دولت چگونه می خواهد طرح جدیدی را همانند پروژه قبلی اجرایی کند.

تسهیلات ارائه شده برای متقاضیان طرح ملی مسکن بسیار بالا است

مقصودی تصریح کرد: در شرایط کنونی طرح ملی مسکن، مشکلات و ایرادات بسیاری دارد، یکی از نقایص این طرح، ارائه تسهیلات با سود بالای 18 درصد است، بر اساس برنامه ریزی وزارت راه، متقاضیان با دریافت تسهیلات مذکور باید ماهانه حدود یک میلیون و 500 هزار تومان تا دو میلیون تومان قسط پرداخت کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: یکی دیگر از ایرادات طرح، موضوع پیش پرداخت برای ثبت نام در طرح ملی مسکن است، متأسفانه وزارتخانه مبلغ بسیار بالایی را برای ثبت نام متقاضیان در نظر گرفته است که بسیاری از مردم توان پرداخت آن را ندارند.

وزارت راه و شهرسازی باید شرایط را برای ثبت نام متقاضیان کم درآمد فراهم کند

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: به نظر من وزارت راه و شهرسازی باید شرایط را برای ثبت نام متقاضیان کم درآمد فراهم کند، در غیر این صورت نمی توان امیدی به رفع تلاطمات بازار مسکن داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.